24 Май 2022вторник18:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над страната ще преобладава слънчево време с по-значителни увеличения на облачността преди обяд над източните, а след обяд над планинските райони и там ще се развива купесто-дъждовна облачност, на места ще превали и прегърми. Ще духа слаб до умерен северозападен вятър. Максималните температури ще бъдат между 22° и 27°, по-ниски по Черноморието, в София - около 22°. Днес над страната ще преобладава слънчево време с по-значителни увеличения на облачността преди обяд над източните, а след обяд над планинските райони и там ще се развива купесто-дъждовна облачност, на места ще превали и прегърми. Ще духа слаб до умерен северозападен вятър. Максималните температури ще бъдат между 22° и 27°, по-ниски по Черноморието, в София - около 22°.

Барабар Петко с мъжете

/ брой: 12

автор:Мая Йовановска

visibility 1138

Мая ЙОВАНОВСКА


Преди ден стана известно, че Столичната община, контролирана от ГЕРБ, се готви да забрани, и то още от следващата зима, т.нар. цапащи автомобили да влизат в центъра през зимния сезон. Първоначално идеята на гербаджиите била ограничението да важи само за дните със силно запрашен въздух, но накрая се стигнало до предложение за наредба, в която да се определят нискоемисионни зони.

Зоните със забрани ще са историческият център на града и районът около него. Това с думи прости означава, че колите с двигатели по стандарт "Евро 1" и част от "Евро 2" няма да имат право да влизат в центъра на столицата през зимата. Да не забравяме за екостикерите, които започнаха да слагат по колите и които показват колко замърсява возилото.

Едва ли има разумен човек, който иска да диша мръсен въздух. Тези дни бе публикувана класация, която нареди София сред десетте столици с най-мръсен въздух в света. По данни на Световната здравна организация страната ни е на трето място в света по смъртност, причинена от замърсяването на въздуха. А газовете от автомобилите са един от най-големите замърсители.

Обаче!

Оказва се, че тези замърсяващи коли, които общината ще изгони от центъра, представляват 30 на сто от всички автомобили в града. А България е най-бедната държава в Европейския съюз и хората масово се возят на автомобили втора ръка. Половината от родния автопарк е на възраст над 20 години. В ЕС сме първенци по най-стар автопарк. Годишно у нас регистрираните нови коли до две години са под 2 процента. Проблемът е в бедността. Всеки би предпочел да кара нова кола, но малцина могат да си го позволят.

В Европа навсякъде рестрикциите вървят със стимули и данъчни облекчения. А у нас, заради липсата на облекчения, пак се засили купуването на стари автомобили. За да имат поне някакво возило, хората си дават парите за коли в лошо техническо състояние, чиято експлоатация след това директно се отразява на чистотата на въздуха. И, разбира се, на безопасността на движението. Имаше предложение за 12 хиляди лева помощ от държавата при закупуване на електромобил, но това е опция само за богатите. Но и те не щат. Щото къде са обещаваните зарядни станции?

Сега общината се кани да изгони от центъра една трета от автомобилите. Дори имаше предложения за глоби до 1000 лева при нарушение. Само да припомним на общината, че тези собственици също плащат данъци, и то не малки. Но за да се подреди Йорданка Фандъкова барабар Петко с мъжете, се вземат на хартия решения, които ще създадат сериозни проблеми на хората. Но въздухът няма да стане по-чист. Нито българите ще започнат да си купуват нови коли.

Печалбата на държавната енергетика скочи 10 пъти

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 97

Очакват поскъпване на парното с 20%

автор:Дума

visibility 252

/ брой: 97

Завършват "Хемус" през 2027 г.

автор:Дума

visibility 192

/ брой: 97

Истинските железни врати

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 97

Маймунясване

автор:Валентин Георгиев

visibility 309

/ брой: 97

За кожата на един тв шеф

автор:Юлия Кулинска

visibility 374

/ брой: 97

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ