"Български пощи" са с положителен финансов резултат
От дружествата под шапката на МТИТС с най-големи проблеми са БДЖ и НКЖИ според министър Данаил Папазов
/ брой: 151
Хората в Министерството на транспорта информационните технологии и съобщенията (МТИТС) почти на 100% са същите, които ние заварихме. Това което направихме, е, че наложихме по-високо темпо на работа. Следващото правителство ще бъде въведено във всички детайли, за да има приемственост и защото в МТИТС има неотложни задачи и нужда от реформи. Това заяви вчера министърът на транспорта Данаил Папазов, който отчете свършеното от правителството през последните 12 месеца.
Финансовите резултати показват, че за полугодието "Български пощи" например имат положителен финансов резултат от 146 хил. лв. За миналата година пощите са били на минус с 3,144 млн. лв., а за 2012 г. - на загуба от над 2 млн. лв. Освен това пощите нямат просрочени задължения към контрагенти. Министерството представи данни за финансовото състояние на дружествата под неговата шапка за първото полугодие. Те обаче са оперативни и не включват приходната част на предприятията от продажбите на имоти и реалните приходи са доста повече, обясни министърът. Във всички държавни предприятия от системата на МТИТС в края на миналата година има доста добри резултати, които обаче не решават напълно проблемите, заяви министърът. По неговите думи най-големи са те в БДЖ и НКЖИ.
Според Папазов работниците в БДЖ могат да запазят работата си след преструктуриране на ремонтната дейност и след приключване на ремонтите по жп трасето. Към днешна дата не е нужно съкращаване на много служители, добави той. По неговите думи трябва да продължат преговорите с кредиторите на БДЖ. Нашето последно предложение към кредиторите е за 30% опрощаване на дълга и разсрочване за 6 г., каза той. Очакваме всеки момент да се проведе последната среща за финализиране на споразумението, съобщи Папазов. Той припомни и, че вече поискахме и от ЕК да ни разреши 170 млн. лв. държавна помощ.
Сред основните предизвикателства, според министъра, е завършването на ремонтите по железопътната инфраструктура. За съжаление те доста "накъсват" трасето и затова има забавяне на железопътния транспорт, съобщи той. В момента се извършват над 100 ремонта. Това се отрази и на транзитните товари, чийто обем падна след началото на ремонтите с 43%, каза Папазов.
Благодарение на добрите специалисти в МТИТС доразвихме всички проекти в ОП "Транспорт" и няма закъснения на плащанията по нея, съобщи Папазов. Към 30 юни тази година по ОП "Транспорт" са сключени 115 договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ в размер на 3 млрд. 911 млн. 885 922 лв. Това е 99,83% от общия бюджет на програмата. Предстои да бъде сключен последният договор за ремонта на жп гара Бургас. Договореността, която сме постигнали, е обхванала цялата програма транспорт. На бенефициентите е изплатена безвъзмездна финансова помощ за 2 млрд. 383 млн. 935 971 лв., което е 60,84% от бюджета на програмата. Това е с близо 20% увеличение за 1 година или една трета изобщо от средствата, разплатени от програмата.
В МТИТС от юни 2013 година досега са изготвени 12 законопроекта. За посочения период са издадени 38 подзаконови акта. Чрез всички тези наредби сме се опитали да облекчим бизнеса и да намалим административната тежест, обясни Папазов.