27 Юли 2024събота15:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Бъдещето на града - с електромотори в колелата?

/ брой: 107

автор:Дума

visibility 1656

Когато автопроизводителите тестват прототипни и нови технологии, те най-често използват за целта някой съществуващ модел, под "хастара" на който всъщност се скриват новостите. Това се прави отчасти за икономия на средства, отчасти за да се скрие разработката от жадното око на папараците и конкуренцията. Това е и причината моделът Ford Fiesta на снимките да изглежда съвсем нормално, но всъщност колата е наистина революционна. В купето, и по-скоро в колелата, е скрита последната екотехнология на Ford и технологичния му партньор Schaeffler - електрозадвижване с мотори, разположени в колелата на колата.
Целта на разработката е да се провери един възможен път за градска мобилизация на бъдещето с малък и много приятен на външен вид автомобил, за какъвто отдавна е признат моделът Fiesta. Прототипът е с напълно електрическо задвижване, захранвано от акумулатори, при отсъствието на какъвто и да било конвенционален мотор с вътрешно горене.
Втората особеност на електроколата е липсата на основен мотор, а наличието на два еднакви в колелата.
Третата особеност е, че за разлика от стандартната кола, която е с предно задвижване, тук двигателни са задните колела.

От Ford съобщават, че всички компоненти необходими за задвижването, спирането и подпомагането на водача са интегрирани в комплекса на мотор-колелата.
Прилаганите досега задвижвания за електромобили са сравнително по-компактни от аналозите им с класически двигатели. Това позволява на повечето електромобили да имат плоски дъна, а някои, като суперколата в Щатите Telsa, да имат дори два багажника.
Новата технология на Синия овал позволява освобождаване на още повече място в колата за пътниците и техния багаж, както и за разполагането на по-голям по размери акумулатор. Друг голям плюс според компаниите Ford и  Schaeffler е улесненото маневриране и паркиране в стеснените градски условия.
Новата конструкция позволява и на четирите колела да се завъртат настрани до 45 градуса, правейки възможно и лесно паркирането дори и в най-невероятните места.
С освобождаването на вътрешно пространство колата става много по-функционална, а пък инженерите дори биха могли да използват това за намаляването на външните й габарити.
"Ние сме изправени пред придизвикателства, които изискват за решаването си повечко време, труд, мислене и сериозни инвестиции" - обяснява Шерил Конъли, мениджър на Ford по глобалното развитие и бъдещите насоки на проучване на автомобилизацията. - "Вече се очертава картината на това, как можем да отговорим на тези предизвикателства с проучвателните изследвания и проекти, подобни на разработката с разполагане на електродвигателите в колелата, наречена eWheelDrive. Това ни осигурява добър избор за бъдещи технически и технологични решения, а не бъдеще на форсирано принудени решения".

Новата разработка наистина впечатлява и въпреки че едва ли ще я видим в серийно изпълнение скоро, е ясно, че този конкретен пример на решения навярно ще има отражение по един или друг начин в технологиите на новите малки модели на Ford доста често и дълго напред в бъдещето.

България пак се размина с нови влакове

автор:Дума

visibility 935

/ брой: 141

Най-опасният пожар са некадърниците с власт

автор:Дума

visibility 943

/ брой: 141

КЗК даде зелена светлина на БАКБ да купи Токуда банк

автор:Дума

visibility 767

/ брой: 141

Военен съюз срещу Иран

автор:Дума

visibility 854

/ брой: 141

ЕК заведе три дела срещу България

автор:Дума

visibility 890

/ брой: 141

Гърция екстрадира българин в САЩ

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 141

Германия отказва войници и оръжия срещу Русия

автор:Дума

visibility 852

/ брой: 141

Душата и сърцето на БСП

автор:Александър Симов

visibility 217

/ брой: 141

Бузлуджа е началото

visibility 159

/ брой: 141

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ