01 Септември 2024неделя01:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Бъдещето на града - с електромотори в колелата?

/ брой: 107

автор:Дума

visibility 1693

Когато автопроизводителите тестват прототипни и нови технологии, те най-често използват за целта някой съществуващ модел, под "хастара" на който всъщност се скриват новостите. Това се прави отчасти за икономия на средства, отчасти за да се скрие разработката от жадното око на папараците и конкуренцията. Това е и причината моделът Ford Fiesta на снимките да изглежда съвсем нормално, но всъщност колата е наистина революционна. В купето, и по-скоро в колелата, е скрита последната екотехнология на Ford и технологичния му партньор Schaeffler - електрозадвижване с мотори, разположени в колелата на колата.
Целта на разработката е да се провери един възможен път за градска мобилизация на бъдещето с малък и много приятен на външен вид автомобил, за какъвто отдавна е признат моделът Fiesta. Прототипът е с напълно електрическо задвижване, захранвано от акумулатори, при отсъствието на какъвто и да било конвенционален мотор с вътрешно горене.
Втората особеност на електроколата е липсата на основен мотор, а наличието на два еднакви в колелата.
Третата особеност е, че за разлика от стандартната кола, която е с предно задвижване, тук двигателни са задните колела.

От Ford съобщават, че всички компоненти необходими за задвижването, спирането и подпомагането на водача са интегрирани в комплекса на мотор-колелата.
Прилаганите досега задвижвания за електромобили са сравнително по-компактни от аналозите им с класически двигатели. Това позволява на повечето електромобили да имат плоски дъна, а някои, като суперколата в Щатите Telsa, да имат дори два багажника.
Новата технология на Синия овал позволява освобождаване на още повече място в колата за пътниците и техния багаж, както и за разполагането на по-голям по размери акумулатор. Друг голям плюс според компаниите Ford и  Schaeffler е улесненото маневриране и паркиране в стеснените градски условия.
Новата конструкция позволява и на четирите колела да се завъртат настрани до 45 градуса, правейки възможно и лесно паркирането дори и в най-невероятните места.
С освобождаването на вътрешно пространство колата става много по-функционална, а пък инженерите дори биха могли да използват това за намаляването на външните й габарити.
"Ние сме изправени пред придизвикателства, които изискват за решаването си повечко време, труд, мислене и сериозни инвестиции" - обяснява Шерил Конъли, мениджър на Ford по глобалното развитие и бъдещите насоки на проучване на автомобилизацията. - "Вече се очертава картината на това, как можем да отговорим на тези предизвикателства с проучвателните изследвания и проекти, подобни на разработката с разполагане на електродвигателите в колелата, наречена eWheelDrive. Това ни осигурява добър избор за бъдещи технически и технологични решения, а не бъдеще на форсирано принудени решения".

Новата разработка наистина впечатлява и въпреки че едва ли ще я видим в серийно изпълнение скоро, е ясно, че този конкретен пример на решения навярно ще има отражение по един или друг начин в технологиите на новите малки модели на Ford доста често и дълго напред в бъдещето.

Еврото идва у нас най-рано през 2026 г.

автор:Дума

visibility 1284

/ брой: 166

Данъчни проверяват българи със скъпи имоти

автор:Дума

visibility 1205

/ брой: 166

Павел Дуров пуснат под гаранция

автор:Дума

visibility 1473

/ брой: 166

Мицкоски разчита на диалог със София

автор:Дума

visibility 1360

/ брой: 166

„Татнефт“ дава петрол на Унгария и Словакия

автор:Дума

visibility 1131

/ брой: 166

Накратко

автор:Дума

visibility 4374

/ брой: 166

Да спасим БСП от хаоса

visibility 2031

/ брой: 166

Българският Сорос

автор:Иван Генов

visibility 2537

/ брой: 166

Престъпно

visibility 4263

/ брой: 166

Фейсбук е налагал цензура по време на пандемията

автор:Дума

visibility 1186

/ брой: 166

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ