26 Април 2024петък05:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Автомагистрали" ще строи "Хемус" през частни фирми

автор:Дума

visibility 2456

Държавната компания "Автомагистрали" ще строи новия участък от АМ "Хемус" през частни фирми, с които вече има сключени рамкови споразумения. Част от договорите са с компании, които доста често печелят мащабни държавни поръчки и са сключени няколко седмици преди правителството в края на миналата година да посочи "Автомагистрали" като строител на новите 134 км от "Хемус".
Припомняме, че кабинетът отпусна над 1,35 млрд. лева за строежа на новия участък. Оказва се, че средствата ще бъдат разпределени в други фирми, каквито бяха и притесненията ни, коментира зам.-председателят на ПГ на БСП Георги Свиленски на брифинг днес. Той припомни, че депутати от левицата зададоха въпрос към регионалния министър Петя Аврамова за това каква е готовността на "Автомагистрали" да поеме толкова мащабен проект и дали компанията има подписани рамкови споразумения с други фирми. От отговора на министъра става ясно, че има такива споразумения с над 30 фирми, част от тях са сключени преди избора на "Автомагистрали" за проекта.
Свиленски коментира, че от отговора на първия въпрос се разбира, че "Автомагистрали" ЕАД има 20 строителни машини, 107 работници, 25 инженери, експерти, одитори, счетоводители и юристи. Той допълни, че в интервю изпълнителният директор на фирмата твърди, че за строителството на АМ "Хемус" са нужни минимум 50 проектанти и 700 работници. Притесненията ни се оказаха основателни и искаме да знаем каква е компетентността на тази фирма и готовността й да изпълни качествено проекта, стартирайки едновременно от три или четири места, подчерта народният представител.
На въпроса за рамковите споразумения са изпратени като отговор общо три писма. На първото ни писмо ни бе отговорено, че такива няма, на второто - че са две, а в отговор на третото ни писмо министър Петя Аврамова предостави списък от 30 - 40 фирми. Самите споразумения обаче не са предоставени на депутатите от левицата, въпреки че не би трябвало да има законови пречки за това.
Справката от МРРБ съдържа в табличен вид предмета на договорите, с кого са сключени, срока на действие и основанието за прекратяване. Те са за доставка на строителни материали, наемане на техника, доставка на ограничителни пътни системи, автомобилни и индустриални масла, сервизно обслужване и други.
За допълнително обезпечаване на оперативната си дейност от юли 2018 г. "Автомагистрали" има петгодишни контракти с шест фирми за наем на техника. Това са фирмите ЗП "Андрей Иванов Андреев", "Миро Транс 86" ЕООД, "Боби 66" ООД, "Бобо 5 и синове" ООД, ЕТ "Палина - Зафир Иванов", ЕТ "Бовема - Тодор Павлов". Отделно през последното тримесечие на 2018-а "Автомагистрали" ЕАД е сключила споразумения за наем на техника, за доставка на строителни материали и за изпълнение на отделни видове дейности с още 8 фирми - "ПСТ груп" ЕАД, "Инфрастроежи" ООД, "Грома холд" ЕООД, "ГБС- инфраструктурно строителство" АД, "Геострой" АД, "Инжстройинженеринг" ЕООД, "Галчев инженеринг" ЕООД и "Пътища и мостове" ЕООД.
Какво всъщност ще прави "Автомагистрали", попита риторично зам.-председателят на БСП Кирил Добрев. И си отговори - ще следи един процес, който ще се извършва от други фирми.
От левицата подчертаха, че те не критикуват строителните компании, а държавата, която разпределя по доста непрозрачен начин огромен обществен ресурс и откровено заобикаля правилата при обществените поръчки. В България има няколко големи строителни компании, които са работили по големи обекти. Съмнителен е начинът, по който се разпределя общественият ресурс, добави Кирил Добрев.
Той коментира и случая с бъдещото трасе на АМ "Струма", по което се извършват сондажи и ремонт на обходни трасета без знанието на пътната агенция. Никоя от държавните институции не знае кой работи по техния терен и това е абсурд, категоричен бе социалистът.
Ние от БСП с интерес ще следим как ще завърши тази сага, защото знаем какви са глобите и наказателната отговорност за хора, които извършват действия в чужда собственост. Искам да видя какво ще се случи с тези фирми, които са предприемали действия в терени, които не са тяхна собственост, нито са обект за разрешения за извършването на такива, категоричен бе Кирил Добрев.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 393

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 324

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ