21 Октомври 2024понеделник12:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Автобуси до София - само от градове с над 30 хил. жители

Задава се поскъпване на билетите

/ брой: 8

автор:Дума

visibility 1085

Автобусни линии до големите градове ще има само от общински центрове с население над 30 хил. души. Това предвиждат промени в наредбата за транспортните схеми, публикувани за обществено обсъждане. Ако те се приемат, примерно от градове като Дряново няма да има директна линия до София, а хората от този град ще трябва да отидат до Габрово или Велико Търново и оттам да хванат автобус до столицата. Градове с над 30 000 души население са например Сандански, Петрич, Казанлък, Дупница, Свищов. От Сандански ще може да се открие автобусна линия, но превозвачът няма право да спира в Благоевград, за да вземе пътници оттам, обясняват от Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация". Според сегашните разпоредби от всяко населено място може да се пусне автобусна линия до голям град. Миналата година в Закона за автомобилните превози бяха въведени междуобластни транспортни схеми. Ако бъдат разписани промените в наредбата, то поне половината от маршрутните разписания от републиканската ще минат в междуобластните транспортни схеми. Според наредбата те свързват населени места от две съседни области, без да правят връзка между областните центрове. Републиканската и междуобластните транспортни схеми се утвърждават от министъра на транспорта.

Промените ще оставят в републиканската схема 1000-1200 маршрутни разписания, от които една трета ще бъдат спрени заради изискванията за брой население. В момента съществуват над 200 маршрутни разписания. При влизане в сила на новите изисквания вече сключените договори за обслужване на автобусни линии ще действат до края на срока им. Всяко населено място трябва да има транспортна свързаност минимум с общинския център, предвиждат още промени в наредбата. Това изискване се въвежда след множество сигнали от жители за липса на превози. Нова автобусна линия или нов курс по съществуваща се открива само след проучване на потока от пътници. Смята се, че така ще се ограничи необоснованото разрастване на транспортните схеми при липса на достатъчно пътници и нерентабилността на автобусните линии.

Промяна на републиканската схема с разписания пак с места с над 30 000 души население бе пробвано да се направи в края на 2010 г. в Закона за автомобилните превози, но след сериозни спорове в парламента тя не бе приета. В същото време автобусните компании се канят да вдигат цените на билетите за градските и междуградските превози. Причината са намалелите приходи от превоз на пътници на фона на все по-високите разходи заради коронавируса. Наред с тях растат и разходите за персонал след увеличението на минималната заплата на 650 лв. от 1 януари, което е довело до повишаване на средното възнаграждение в бранша, а с това и на размера на осигурителните вноски.

"Цената на билетите е фиксирана там, където фирмите имат договори с общините за извършване на превоз на пътници. Докато тези договори действат, промяна няма да има. Но на много места предстоят процедури по договаряне и ще бъдат определени нови цени, съобразени със сегашната обстановка", коментира Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи. Браншовиците не се ангажират да кажат с колко ще бъде поскъпването на билетите за пътуване с автобус. "Не може да предвидим какво предстои, цената е пряко зависима от пътнокопотока, от разходите за горива и материали. Автобусните превозвачи от години задържат цените на билетите на минимални нива, докато през последните месеци всички стоки поскъпват. Един хляб вече масово струва повече от 1 градски билет", посочи Милтенова.

Над половин милион българи биха гласували срещу пари

автор:Дума

visibility 28

/ брой: 200

Въглищните райони да станат зони с данъчни преференции

автор:Дума

visibility 30

/ брой: 200

ГЕРБ и ДПС не искат редовен кабинет, защото служебното е тяхно

автор:Дума

visibility 32

/ брой: 200

Галин Дурев: Разговорът в политиката трябва да е на ниво политики

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 200

Страната има нужда от нова данъчна система

автор:Дума

visibility 27

/ брой: 200

БВП е нараснал с повече от очакваното през 2023 г.

автор:Дума

visibility 28

/ брой: 200

Започва пускането на парното в София

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 200

Започва ремонтът на румънската част от Дунав мост при Русе

автор:Дума

visibility 28

/ брой: 200

Българин източил 2,2 милиона паунда във Великобритания

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 200

Отнеха лиценза на 10 частни болници в Турция

автор:Дума

visibility 28

/ брой: 200

Гръцки псевдосвещеник изнудвал вярващи за пари

автор:Дума

visibility 24

/ брой: 200

Накратко

автор:Дума

visibility 20

/ брой: 200

Плашат с Торбалан

автор:Мая Йовановска

visibility 26

/ брой: 200

100 решения за България

автор:Дума

visibility 23

/ брой: 200

100 решения за България

автор:Дума

visibility 26

/ брой: 200

В кампанията се усеща обръщането на хората към БСП

автор:Мая Йовановска

visibility 29

/ брой: 200

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ