29 Март 2024петък13:19 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Автобуси до София - само от градове с над 30 хил. жители

Задава се поскъпване на билетите

/ брой: 8

автор:Дума

visibility 775

Автобусни линии до големите градове ще има само от общински центрове с население над 30 хил. души. Това предвиждат промени в наредбата за транспортните схеми, публикувани за обществено обсъждане. Ако те се приемат, примерно от градове като Дряново няма да има директна линия до София, а хората от този град ще трябва да отидат до Габрово или Велико Търново и оттам да хванат автобус до столицата. Градове с над 30 000 души население са например Сандански, Петрич, Казанлък, Дупница, Свищов. От Сандански ще може да се открие автобусна линия, но превозвачът няма право да спира в Благоевград, за да вземе пътници оттам, обясняват от Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация". Според сегашните разпоредби от всяко населено място може да се пусне автобусна линия до голям град. Миналата година в Закона за автомобилните превози бяха въведени междуобластни транспортни схеми. Ако бъдат разписани промените в наредбата, то поне половината от маршрутните разписания от републиканската ще минат в междуобластните транспортни схеми. Според наредбата те свързват населени места от две съседни области, без да правят връзка между областните центрове. Републиканската и междуобластните транспортни схеми се утвърждават от министъра на транспорта.

Промените ще оставят в републиканската схема 1000-1200 маршрутни разписания, от които една трета ще бъдат спрени заради изискванията за брой население. В момента съществуват над 200 маршрутни разписания. При влизане в сила на новите изисквания вече сключените договори за обслужване на автобусни линии ще действат до края на срока им. Всяко населено място трябва да има транспортна свързаност минимум с общинския център, предвиждат още промени в наредбата. Това изискване се въвежда след множество сигнали от жители за липса на превози. Нова автобусна линия или нов курс по съществуваща се открива само след проучване на потока от пътници. Смята се, че така ще се ограничи необоснованото разрастване на транспортните схеми при липса на достатъчно пътници и нерентабилността на автобусните линии.

Промяна на републиканската схема с разписания пак с места с над 30 000 души население бе пробвано да се направи в края на 2010 г. в Закона за автомобилните превози, но след сериозни спорове в парламента тя не бе приета. В същото време автобусните компании се канят да вдигат цените на билетите за градските и междуградските превози. Причината са намалелите приходи от превоз на пътници на фона на все по-високите разходи заради коронавируса. Наред с тях растат и разходите за персонал след увеличението на минималната заплата на 650 лв. от 1 януари, което е довело до повишаване на средното възнаграждение в бранша, а с това и на размера на осигурителните вноски.

"Цената на билетите е фиксирана там, където фирмите имат договори с общините за извършване на превоз на пътници. Докато тези договори действат, промяна няма да има. Но на много места предстоят процедури по договаряне и ще бъдат определени нови цени, съобразени със сегашната обстановка", коментира Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи. Браншовиците не се ангажират да кажат с колко ще бъде поскъпването на билетите за пътуване с автобус. "Не може да предвидим какво предстои, цената е пряко зависима от пътнокопотока, от разходите за горива и материали. Автобусните превозвачи от години задържат цените на билетите на минимални нива, докато през последните месеци всички стоки поскъпват. Един хляб вече масово струва повече от 1 градски билет", посочи Милтенова.

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 180

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 169

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 157

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 170

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 157

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 156

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 168

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 161

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 175

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 145

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ