Властта ще налее половин милиард лева в ДКК
Управляващите не обясниха за какво държавната компания ще използва средствата, отпуснати извънредно
/ брой: 133
Държавната консолидационна компания (ДКК) получава допълнително 500 млн. лв. за увеличение капитала на дружеството, съобщи правителствената информационна служба. Отпускането на извънредните средства става с промени по бюджета на Министерството на икономиката за настоящата година, което е принципал на ДКК. От съобщението на кабинета не става ясно за какво ще се използват средствата и по каква причина е необходимо увеличението на капитала с половин милиард лева. Правителството е решило още ДКК да възлага ремонтите и реконструкциите на язовири - държавна и общинска собственост. Извън обхвата остават водоемите, отдадени на концесия, за които в концесионния договор е предвидено извършването на ремонтно-възстановителни дейности от страна на концесионера. Кабинетът е одобрил и списък на язовирните стени и съоръженията към тях, на които трябва да се извърши основен ремонт или реконструкция, се казва още в съобщението.
"Държавната консолидационна компания е едно от най-непрозрачно управляваните дружества в държавата. Тя бе създадена с идеята в нея да бъдат събрани и тя да продава все още неприватизираните държавни активи. По време на втория мандат на Бойко Борисов ДКК постепенно обедини дружествата от ВПК по примера на "Българския енергиен холдинг", а капиталът й нарасна от 9 млн. лв. на над 231 млн. лв.
По времето на икономическия министър Божидар Лукарски в активите на ДКК бяха включени 14 държавни фирми, ключовите от които са оръжейни - "Вазовските машиностроителни заводи" (ВМЗ-Сопот), "Кинтекс" и "НИТИ" Казаналък, а по-късно към тях се присъедини и "Авионамс".
Държавната консолидационна компания се ръководи от Лъчезар Калбуров, Ясен Спасов и Красимир Тенев - назначени още от времето на Божидар Лукарски и възстановени от Емил Караниколов, след като служебният министър Теодор Седларски ги бе отстранил. Те не са дали нито една пресконференция или отчет пред обществото за дейността си.