21 Март 2019четвъртък12:47 ч.

Нищо ново не учат

/ брой: 121

автор:Мая Йовановска

visibility 623

Близо 9 години от първото правителство на Бойко Борисов сме свидетели на безброй я опити за налагане на лобистки законопроекти, я празни законотворчески ходове, рефлектиращи в работата на парламента. Заради нескончаемата поредица от калпави законопроекти на властта Борисова от 2009-а се нагледахме на работа на празни обороти. А протестите се оказаха единствената работеща формула, за да бъдат чути аргументите на поредния бранш, засегнат от поредния закон. А знаем, че Борисов никак не обича да му крещят под прозорците.
След неколкократни протести на превозвачи вчера Борисов нареди да бъде изтеглен спорният законопроект за автомобилната камара. Чрез него ставаше възможно създаването на нещо като частно министерство на транспорта, щото държавата се "отървава" от определени ангажименти и ги предава услужливо в ръцете на фирми. Нали разбирате какви възможности за корупция и монопол се отварят. Преди пръкването на законопроекта се оказа, че той не е обсъждан с бранша, освен с отделни фирми, а пък името Автомобилна камара се оказа вече резервирано. Чрез него едни фирми щяха да контролират други фирми, а иначе по закон те са конкуренти. Интересно как по този казус нямаше становище на КЗК, която вече направи прецедент с един законопроект, като се произнесе по него, преди изобщо да е внесен в НС за обсъждане. Сега обаче мълчи, защото предложенията са на ГЕРБ.
И след като на всички в държавата стана ясно, че законопроектът вони на лобизъм и ще е поредният удар върху транспортния бранш, който властта така и не защити от т.нар. Пакет за мобилност на Макрон, Борисов нямаше къде да мърда и поиска ГЕРБ да си изтеглят закона. Разпореди им в спокойна обстановка секторът да бъде успокоен. Същий Кашпировски. Както знаем, в тази държавата нищо не се случва без намесата на бащицата Борисов. През годините ГЕРБ и сие предложиха немалко закони на принципа - ако мине номерът. Дори първият законопроект, внесен от третото правителство на Борисов в 44-то Народно събрание, беше по същата схема. Нищо ново не е научено, нищо старо не е забравено.
Междувременно браншът се разцепи и друга част от превозвачите обявиха готовност за контрапротести в подкрепа на законопроекта. Какво ще правиш, Борисов?
Той вчера обаче си призна нещо, което е до болка известно на бранша - че ДАИ не може да контролира ефективно транспорта. Сега ли го разбра Борисов след години скандали и обвинения в корупция? Дали тези функции ще бъдат прехвърлени например към КАТ предстои да разберем. Като знам обаче как действа властта, не ми се мисли какви ще ги надроби.



 

Пак отлагат срока за концесията на летището

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 55

5000 таксита на протест срещу чужда компания

автор:Дума

visibility 270

/ брой: 55

Появи се и трети кандидат за бизнеса на ЧЕЗ в България

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 55

"Росатом" готова да строи АЕЦ "Белене" само с печалба

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 55

Гигантска експлозия в химически завод в Китай

автор:Дума

visibility 0

US-бомбардировач прелетя край Русия

автор:Дума

visibility 40

Нова Зеландия забрани полуавтоматичните оръжия

автор:Дума

visibility 96

Лидерите на ЕС решават днес дали да отложат Брекзит

автор:Дума

visibility 98

Страховитата система на забавачките

автор:Деси Велева

visibility 182

/ брой: 55

Не е за вярване - днес цензурират и цар Борис III

автор:Христо Георгиев

visibility 474

/ брой: 55

Събудете се, политици!

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 55