26 Април 2024петък09:50 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

40 млн. лева за ремонта на 40 км от АМ „Тракия“ търси АПИ

автор:Дума

visibility 925

Ремонтът на един километър от АМ „Тракия“ ще струва точно един милион лева. А общо за 40 километрова отсечка се търсят 40 милиона лева. Това стана ясно от отговор на парламентарен въпрос към регионалния министър Петя Аврамова. Питането е от депутата от БСП Георги Найденов, който търси отговори на въпроса какво се случва с компрометирани участъци от АМ „Тракия“, в които е въведено ограничение на скоростта, но все още не се ремонтират.

3.250 млн. лв. е дала държавата от началото на годината за временни ремонтни дейности по платното на АМ „Тракия“ в участъка от Чирпан до Стара Загора, като ремонтите са нетрайни и не могат да подобрят качеството на състоянието на настилката, става ясно от отговора на министъра. Самият Георги Найденов изразява недоумение защо повече от година в 40-километровият участък от Чирпан до Стара Загора няма вдигане на ограничението на скоростта.

В отговора си министър Аврамова признава, че една година държавата не е успяла да намери средства, за да финансира цялостен основен ремонт на магистралата, и е по-изгодно да се правят частични ремонти, за да не се спира движението по нея; както и да бъде ограничена скоростта на движение заради бабуните на пътя, които представляват реална заплаха за живота и здравето на преминаващите по него.

Най-често пътната настилка се износва от тежкотоварни камиони, които минават по пътя целогодишно. Особено през летния сезон, обаче, качеството на асфалта се влошава драстично. Най-натоварените дни по магистралата по традиция е последният работен ден, както и последните почивни/предпразничен ден.

Най-компрометираната част от платното си остава лентата за активно движение.

От началото на годината държавата е похарчила над 3.250 млн. лв. за текущи ремонти, които, обаче, не са достатъчни за цялостното възстановяване на трасето.

По изчисления на Министерството на регионалното развитие, за цялостен основен ремонт на 40-километровата отсечка ще са необходими близо 40 милиона лева, или точно по милион лева за километър, посочва още Аврамова.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 633

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 665

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 610

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 750

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 670

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 695

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ