20 Ноември 2025четвъртък16:14 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

39% се оплакват от нечестни търговци

/ брой: 61

автор:Дума

visibility 836

В България 39 на сто от потребителите се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги, а 36 на сто - от нечестни договорни условия. Средно за ЕС тези дялове са съответно 26% и 22 на сто.     Мнозинството у нас - 78%, и в ЕС - 75%, пък твърдят, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене. Това показват данни, представени от Европейската комисия.  Според изследването данните всеки четвърти европеец е добре запознат с потребителските си права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55%, докато средно за ЕС е 72%. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките - 36% от българските потребители и 45% от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда. 30% у нас и 34% в ЕС пък вярват, че спорът може да намери решение от съдия.
У нас 83% от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили. В ЕС те са 74 на сто. Почти еднакви са отговорите - 75-77 на сто, че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често (17 на сто) потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9%. Между 7% и 8% е делът на европейците (включително българите), които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време - 49% в ЕС и 57% у нас, както и че е твърде сложно, съответно 25% в ЕС и 39% у нас.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 577

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 502

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 559

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 589

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 554

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 586

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 569

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ