14 Август 2025четвъртък21:12 ч.

Зеленски води нетрадиционна предизборната кампания

автор:Дума

visibility 1415

Украинският комедиен актьор Володимир Зеленски води нетрадиционна за Украйна предизборна кампания, чрез която успя да засенчи на първия тур много по-опитни противници и да се класира на първо място за втория тур, който ще бъде на 21 април, отбелязва БТА.

Преди броени дни Зеленски качи видео във Фейсбук, в което постави условия на опонента си за втория тур - действащия президент Петро Порошенко, и му даде срок до 24 часа да отговори на тях. Четиридесет и пет минути след качването на видеото във Фейсбук, то беше видяно 141 000 пъти, споделено над 22 000 пъти и беше коментирано 3300 пъти. Зеленски призова Порошенко да дебатират на най-големия стадион в Украйна и да си направят медицински изследвания, за да се установи, че нито един кандидат не е зависим от алкохола или дрогата. Порошенко прие дебатите на стадиона и предложението за прегледа и вчера и двамата кандидати се подложиха на изследванията.

Зеленски пренебрегва традиционните тактики за водене на кампания, като например организиране на големи митинги или разполагането по улиците на предизборни шатри, където се раздават листовки на хората. Комикът предпочита да разчита основно на социалните медии или на скечове, в които отправя шеги към противниците си. Той се представя за човек от народа, който може да се противопостави на корумпираните елити и на когото украинците могат да разчитат.

Част от предизборния екип на Зеленски работи в голяма къща в шикозен квартал на Киев. Офисите там са пълни с млади доброволци. Двадесет и осем годишният Михаил Фьодоров, чийто екип управлява различните страници във Фейсбук, ЮТюб и Инстаграм, казва: "Онова, което правим, е да не бъдем като никой друг". Фьодоров допълва, че екипът на Зеленски не иска да използва думи, които политиците използват традиционно и че иска да се отдалечи от това, колкото се може повече. Фьодоров разказва, че още от началото Зеленски се е противопоставял на традиционните начини за действие. "В резултат на това имаме само една платформа - тя е интернет", допълва той.

Зеленски например призовава последователите си във Фейсбук да дават предложения за справяне с такива проблеми, като например високите сметки за битови услуги или да споделят какъв премиер биха искали да имат.

Дмитро Разумков, политически съветник на Зеленски, казва, че комикът няма да организира масови митинги преди втория тур, защото той иска да се държи по един прозрачен и автентичен начин.

Олександър Корниенко, друг високопоставен член на екипа на Зеленски, казва, че една от използваните техники е разпращане по имейл на предизборни послания до избирателите и насърчаването им да ги отпечатват и разпространяват. В един от тези имейли екипът на Зеленски например призовава младите му поддръжници да показват неговите видеоклипове на по-възрастни гласоподаватели.

Зеленски има 3,3 милиона последователи в Инстаграм. Това е повече от последователите на Еманюел Макрон, на Ангела Меркел, на Тереза Мей и на Джузепе Конте, взети заедно. Порошенко има 234 000 последователи.

Зеленски поства често пъти кадри от ежедневието си, като например как тича или тренира във фитнеса. Понякога обаче постовете му са подигравка с конкурентите му. Така например бившият премиер Юлия Тимошенко, която беше елиминирана още на първия тур, качи преди изборите видео, на което се вижда, че хапва хотдог в популярна верига заведения. Целта беше да покаже, че тя е близко до народа. Екипът на Зеленски качи в социалната мрежа снимка, на която се вижда как той и негови сътрудници похапват също хотдог на същото място като Тимошенко.

Очаква се преди втория тур на изборите на 21 април Зеленски да е под засилено наблюдение. Той е заможен и имиджът му на скромения, честен и смирен президент, който играе в популярен сериал, вероятно ще бъде оспорен от Порошенко. По време на предизборната кампания Зеленски бе обвинен, че е марионетка на богат бизнесмен, чийто телевизионен канал излъчва сериала му. Зеленски и олигархът отрекоха това.

ЕК иска по-строги мерки за шарката

автор:Дума

visibility 2362

/ брой: 150

Над 49% от българите подкрепят еврото

автор:Дума

visibility 2378

/ брой: 150

Иван Иванов разпореди проверка на АПИ за раздадените бонуси

автор:Дума

visibility 2105

/ брой: 150

Евакуация на гръцки град заради пожар

автор:Дума

visibility 2820

/ брой: 150

Лондон бори опасното шофиране с конфискация

автор:Дума

visibility 2293

/ брой: 150

Крайнодесните набират скорост в Германия

автор:Дума

visibility 2338

/ брой: 150

Накратко

автор:Дума

visibility 2493

/ брой: 150

Прозрачен механизъм

visibility 2499

/ брой: 150

Какво да очакваме от срещата Тръмп - Путин

автор:Юри Михалков

visibility 2376

/ брой: 150

Добро семейство пред висока заплата - изборът на младите българи

автор:Дума

visibility 2323

/ брой: 150

Александър Йосифов - достоен, харизматичен, гениален

автор:Петър Михайлов

visibility 2432

/ брой: 150

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ