От днес започва предлагането на 39 безплатни административни услуги в клонове на Български пощи в сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта. Това е пилотна инициатива, разработена съвместно с Министерство на електронното управление, и е първа стъпка към проекта „Дигитална трансформация на Български пощи и предоставяне на комплексни услуги“, който предстои да се изпълни в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост. Това съобщиха от правителствената информационна служба.
„От първия ден, в който с моя екип отговаряме за „Български пощи“ се борим не просто за тяхното оцеляване, а за техния разцвет и бизнес просперитет. За целта включихме едно от най-обичаните български предприятия като абсолютен приоритет в Националния план за възстановяване на държавата от ковид кризата и осигурихме допълнителни инвестиции. Благодарение на новото ръководство, което макар и временно да е начело на „Български пощи“, бе разработен детайлен и изключително професионален бизнес план, с който всяко следващо ръководство, ако има потенциал и желание, ще превърне пощите в печелившо предприятие само до няколко години. Предлагането на административни услуги в клонове на пощите е първата стъпка от този процес“, коментира старта на услугите вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова.
Партньорството с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта ще осигури достъп до голям брой административни услуги в областта на социалното подпомагане. Сред тях са заявяването на целева помощ за отопление, издаването на служебна бележка за удостоверяване на регистрация на търсещо работа лице и отпускането на еднократна помощ при раждане на дете.
Първите станции, които ще предлагат услугите, освен в София, са в малки населени места, в които пощите са едно от малкото останали лица на държавата. Първите шест пощенски станции са:
• Централна поща в гр. София.
• с. Селановци, област Враца.
• гр. Баня, област Пловдив.
• с. Маринка, област Бургас.
• с. Крушовица, област Плевен.
• с. Игнатиево, област Варна.
Предлагането на административни услуги в избрани станции е първа стъпка към визията на правителството за преобразяването на „Български пощи“ в единен център за административни услуги.
Изпълнението на проекта ще подобри достъпа до административни услуги в малките населени места и ще създаде удобство, спестявайки на гражданите време и средства за пътуване. Едновременно с това ще допринесе и за оптималното използване на разгърнатата мрежа от пощенски станции на дружеството, разширявайки продуктовото портфолио на оператора и създавайки нов източник на приходи.
Информация за административните услуги, които гражданите могат да заявяват в рамките на пилотния проект е достъпен от на официалния сайт на „Български пощи“. В пощенските станции също ще е налична информация за предлагането на новите административни услуги.