19 Ноември 2024вторник13:03 ч.

Японците изкупиха киселото мляко

В Страната на изгряващото слънце вярват, че то ги пази от грип

/ брой: 30

автор:Дума

visibility 549

В разгара на грипната епидемия в Япония от магазините изчезна киселото мляко, съдържащо лактобактерията R-1. Според някои сведения тя е ефикасно средство за профилактика на грипа.
Старт на треската за кисело мляко дадоха появилите се съобщения в провинциалното градче Арита, където в продължение на шест месеца - от септември 2010 г. до март 2011 г., са давали на закуска на 2000 ученици кисело мляко с R-1. В резултат процентът на заболявания от грип при тези деца е бил значително по-нисък, отколкото в три съседни града. В близките градове от грип се били разболяли 10,48% учиници, в Арита - 0,64 на сто.
Веднага, след като информацията се появи в японските медии, киселите млека с R-1 буквално изчезнали от щандовете в магазините. Интересно е, че въпросната разновидност на киселото мляко се произвежда в Япония от една единствена млекопреработвателна компания. Модификацията на българския бацил с дългото име Lactobacillus bulgaricus OLL1073R-1 е нейна собствена разработка.
Във връзка с увеличеното търсене се наложило дори в супермаркетите да се въведе ограничение. В повечето от тях вече има по две табелки. Едната съобщава, че "във връзка с ограниченото количество на стоката са позволени само по две кофички на човек". Втората табелка информира, че администрацията на магазина "с прискърбие съобщава", че цялата стока вече е изкупена.
Засега данни, направени от специалисти микробиолози и лекари, няма, но треската около киселото мляко с бактерията чудо набира сила. Засилва се и грипната епидемия в Япония. Миналата седмица в страната вече бяха регистрирани 1,7 милиона болни и това е 1,5 пъти повече, отколкото предишната седмица. Епидемиолозите обясняват скоростта на разпространението на заболяването и с това, че за пръв път за последните пет години Япония е засегната от вируса А на хонконгския грип. Броят на хората, които имат имунитет срещу този вид на вируса, е изключително малък.
Нашенският продукт заема голям процент от пазара на киселите млека в Страната на изгряващото слънце. Българското кисело мляко държи дял от около 60% на японския пазар. Това означава, че близо 40 млн. японци консумират нашето кисело мляко. То е познато като здравословен продукт на над 90% от консуматорите в Япония. През последните години Япония се превърна в най-големия чуждестранен вносител на "лактобацилус булгарикус". Нещо повече, в Източна Азия киселото мляко се произвежда така, както едно време е било обичайно и за България - без допълнителни субстанции.

И учителите на стачка, ако няма увеличение на заплатите

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

32% от 7-годишните деца са с наднормено тегло

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Въвеждат воден режим и в Брезнишко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Властта би отбой за повишаване на социалните осигуровки

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

До месец тръгва новият онлайн кадастър

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Агенцията по храните започва проверки преди Никулден

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Байдън подготвя Трета световна война

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Байдън подготвя Трета световна война

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Хиляди протестираха срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Сблъсъци в Нидерландия заради коледна традиция

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 221

Абсолютна липса на сърце

автор:Александър Симов

visibility 0

/ брой: 221

Злокобният Байдън

автор:Юри Михалков

visibility 0

/ брой: 221

Неадекватни решения и хаос заплашват енергетиката ни

visibility 0

/ брой: 221

Мъчи ни безводие, а има забавени проекти

visibility 1

/ брой: 221

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ