20 Април 2024събота16:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

VW предлага ново такси за Лондон

/ брой: 294

автор:Дума

visibility 1614

Столицата на Британската империя има много символи, някои от които са на колела. Автобусът на два етажа (дабълдекър) и черното лондонско такси са като гербови марки на града. Изглежда, че символите на национална гордост скоро ще паднат в жертва на съвременния глобализъм. Наскоро беше представен новият лондонски дабълдекер, чиято техника е напълно подчинена на "зелената идея" - задвижването на буса е хибридно и той разходва в сравнение със сегашния си класически дизелов вариант с 40% по-малко гориво, изхвърля 40% по-малко азотни окиси и с 33% по-малко сажди, като е и далеч по-тих при работата си. 
Явно идва времето и на прочутия лондонски "кеб", след като отбор немски дизайнери, заедно с Volkswagen представи виждането си за изгледа на бъдещото лондонско такси. Става дума за концепция, наречена "Световни таксита", като моделът е обозначен като VW Taxi Concept. Колата има доста общо с класическия консервативен дизайн на лондонското такси, но е с много по-компактни размери. Концептуалният клонинг на британската такси-институция е продължение на серията концептуални таксита УWorld TaxisУ, която вече беше представена с разработки за таксита за Берлин и Милано.
Колата е развита на базата на идващия нов градски автомобил на VW - UP!, дълга е 3.23 метра, широка 1.66 метра и висока 1.6 метра - габарити по-малки от тези на сегашния най-малък модел на Volkswagen - Fox.
Запазвайки идеята за кубичност, т.е вместителност на традиционното такси, новото лондонско "кубче" ще е доста по-маневрено в градските условия, без да притеснява пътниците си при качване и слизане. Процесът ще се облекчава още и от завъртащите се навън седалки - на концепта са нормални, и плъзгащите се врати. Както и при оригиналното лондонско такси, и тук няма багажник, а този който носят пътниците, се поставя на мястото на предната пътническа седалка. Независимо от отсъствието на традиционния багажник, колата има две задни врати, отварящи се в съотношение 60 към 40, зад които има две кутии за принадлежностите на шофьора.
Салонът на автомобила е вместителен и осигурява, според дизайнерите, на двамата пътници възможност да "потънат в света на разкоша и комфорта". Е, дали пък чак толкова е нужен подобен свят на ползващите таксито граждани е друг въпрос, както и дали ще са готови да плащат за това допълнително, особено като се има предвид и сега високата цена на таксиметровата услуга в метрополията на Обединеното кралство.
Екологичността на автомобила в съвременните градски условия и това, което изхвърля навън, си е проблем, който немците са успели да решат на ниво. Тяхното предложение за британското такси е електрическо. Силовото задвижване е поверено на електродвигател с мощност 112 к.с., захранван от модерен литиево-йонен акумулатор с капацитет 45 кВч. Моторът позволява на таксито да развива максимална скорост около 125 км/ч, а с едно зареждане на бордовия акумулатор да се изминава към 190 мили/300 км/ пробег. Контактът за зареждане на акумулатора е в предната част на колата, като има възможност за бързо зареждане до 80 процента за около час. 
Освен запазването на старата изпитана схема за разполагане в таксито, всичко останало е в крак със съвремието. Водачът разполага с непрекъснат поток информация от сензорен екран, свързан с бордовия компютър. За пътниците е предвиден подобен сензорен екран, който подава информация за движението на таксито, за климата около тях и им дава възможност сами да избират музика, а не да слушат това, което харесва шофьорът.
Основният цвят на лондонското такси - черният, е запазен, но има интересни акценти - на покрива е разположен флагът на империята Union Jack в сребърно, на вратите пък е поставен гербът на Лондон. Знакът Taxi на покрива свети в зелено, когато колата е свободна.
Създателите на VW Taxi Concept заявяват, че буквално утре са готови да стартират серийното производство на колата и то в различни изпълнения, включително и приспособена за превоз на инвалид с количка.
 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ