07 Август 2024сряда08:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Любо Ганев:

Властта лъже, че трябва да въведем акциз за метана

/ брой: 114

автор:Дума

visibility 102

България няма задължение да въведе акциз върху метана от догодина, както иска правителството, заяви бившият волейболен национол Любо Ганев, кой е представител на фирмите собственици на метанстанции. Според европейската директива страните могат да имат нулева ставка, докато потреблението на газа не достигне 25 процента от общото потребление. В България сега то е около 10 на сто, най-вече от автобусите на градския транспорт и таксиметровите автомобили. Ганев бе категоричен, че бизнесът с метан се развива много добре и евентуалното въвеждане на акциз ще го убие.
Предложението на правителството е от догодина килограм метан да се облага с 10 стотинки. От 50 млн. килограма, използвани годишно като автомобилно гориво, в бюджета ще влязат едва 5 млн. лв., пресметна Любо Ганев. Той припомни газовата криза от януари 2009 година, когато доставките на синьо гориво към страната ни бяха спрени за около двадесетина дни. Само тогава метанстанциите загубиха 30 процента от оборотите, уредбите на метан на колите бяха свалени и бяха заменени или с такива на пропан-бутан, или останаха на бензина. И тези 30 процента спад близо две години и половина след това все още не са възстановени, коментира Ганев. Той каза, че в другите европейски страни дори има държавни стимули за използването на метан като автомобилно гориво, защото то е много по-екологично чисто от бензина. Освен това в момента няма страна от Европейския съюз, в която има акциз на метана или ако има такъв, то ставката е нулева.
В страната има около 95 работещи метанстанции. Най-много са в София - 22, и в Пловдив - 9.

Опасни електрически кабели са превзели пазара

автор:Дума

visibility 645

/ брой: 148

Кризата в Близкия изток може да оскъпи горивата

автор:Дума

visibility 608

/ брой: 148

Въвеждат задължителна дезинфекция на границата

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 148

Влизаме в еврозоната през 2026 г.

автор:Дума

visibility 735

/ брой: 148

Великобритания свика комитета „Кобра“

автор:Дума

visibility 598

/ брой: 148

Зеленски иска съседите да свалят руски ракети

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 148

Иран иска мир, но "ще накаже" Израел

автор:Дума

visibility 688

/ брой: 148

Накратко

автор:Дума

visibility 1946

/ брой: 148

Имитация

автор:Ина Михайлова

visibility 2709

/ брой: 148

Ние, горящите спящи

автор:Мартин Карбовски

visibility 1014

/ брой: 148

Чудатата машина Ноле

/ брой: 148

Къде сте, гръмогласни НПО-та и феминистки?*

visibility 619

/ брой: 148

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ