18 Септември 2025четвъртък19:23 ч.

Влак на 50 години?

/ брой: 23

автор:Мая Йовановска

visibility 2211

Преди повече от година, когато зае поста министър на транспорта, Росен Желязков обеща бъдещето на БДЖ да бъде по-добро и железниците да  заемат мястото си на гръбнак на транспортната мрежа. Според експертите обаче в момента в транспорта най-тежко е състоянието именно на железниците. Властта не спря да ни обяснява, че най-важното е БДЖ да няма дългове, но дали е така? Защото железницата продължава да се задъхва заради липсата на годни влакове и вагони, а качеството на услугите пада все повече.

Още Ивайло Московски аргументира отдаването на концесия на летище София заради възможността част от концесионното плащане да отиде за модернизация на БДЖ. По тази процедура нещата още не са приключили, но вече е ясно, че парите няма да отидат за купуване или ремонт на жп подвижен състав. Това се оказа поредната лъжа на властта. Другата възможност - ако тол системата заработи върху първоначално обещания обем пътна мрежа, 30% от товарите можеха да се прехвърлят към железницата. Но и това очевидно няма да се случи, след като окончателно бе решено тежките превозни средства да плащат едва за 6 хил. км пътища, а по другите да се движат напълно безплатно.

Пътническите превози все повече се задъхват, влакове закъсняват или се отменят заради аварии и се налага все повече пътници БДЖ да превозва с автобуси. Разсъхна се поръчката за купуване на 30 вагона. Вероятно заради това БДЖ са тръгнали на отчаяната стъпка да пращат специалисти в Германия, които да преценят стават ли 50-годишни бракувани вагони, произведени в бившата ГДР, да закърпят графика. Миналата година експерти призоваха да се изготви аварийна краткосрочна програма за спасяването на БДЖ, но властта дори не им обърна внимание. Тя се занимава с поредното преструктуриране - холдингът щял да се чисти от активи. Но кога и как ще подобри услугите не е ясно. Докога?

КЗК с нови правомощия

автор:Дума

visibility 587

/ брой: 174

Сиренето у нас е с 26% по-скъпо от средната европейска цена

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 174

ДФЗ засече двойно декларирани 7420 декара

автор:Дума

visibility 489

/ брой: 174

По-евтино на море в Гърция през септември

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 174

София също блокира санкции срещу Израел

автор:Дума

visibility 746

/ брой: 174

В Белгия се "изпират" 16 млрд. евро годишно

автор:Дума

visibility 719

/ брой: 174

Протести в Словакия срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 561

/ брой: 174

Парламентарна поезия

автор:Александър Симов

visibility 562

/ брой: 174

Правителството върши своята работа и резултатите вече са видими

автор:Дума

visibility 658

/ брой: 174

Пътят на забравата

автор:Евгений Белий

visibility 639

/ брой: 174

Гладиаторско меле

visibility 534

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ