18 Септември 2025четвъртък17:53 ч.

Влак на 50 години?

/ брой: 23

автор:Мая Йовановска

visibility 2210

Преди повече от година, когато зае поста министър на транспорта, Росен Желязков обеща бъдещето на БДЖ да бъде по-добро и железниците да  заемат мястото си на гръбнак на транспортната мрежа. Според експертите обаче в момента в транспорта най-тежко е състоянието именно на железниците. Властта не спря да ни обяснява, че най-важното е БДЖ да няма дългове, но дали е така? Защото железницата продължава да се задъхва заради липсата на годни влакове и вагони, а качеството на услугите пада все повече.

Още Ивайло Московски аргументира отдаването на концесия на летище София заради възможността част от концесионното плащане да отиде за модернизация на БДЖ. По тази процедура нещата още не са приключили, но вече е ясно, че парите няма да отидат за купуване или ремонт на жп подвижен състав. Това се оказа поредната лъжа на властта. Другата възможност - ако тол системата заработи върху първоначално обещания обем пътна мрежа, 30% от товарите можеха да се прехвърлят към железницата. Но и това очевидно няма да се случи, след като окончателно бе решено тежките превозни средства да плащат едва за 6 хил. км пътища, а по другите да се движат напълно безплатно.

Пътническите превози все повече се задъхват, влакове закъсняват или се отменят заради аварии и се налага все повече пътници БДЖ да превозва с автобуси. Разсъхна се поръчката за купуване на 30 вагона. Вероятно заради това БДЖ са тръгнали на отчаяната стъпка да пращат специалисти в Германия, които да преценят стават ли 50-годишни бракувани вагони, произведени в бившата ГДР, да закърпят графика. Миналата година експерти призоваха да се изготви аварийна краткосрочна програма за спасяването на БДЖ, но властта дори не им обърна внимание. Тя се занимава с поредното преструктуриране - холдингът щял да се чисти от активи. Но кога и как ще подобри услугите не е ясно. Докога?

КЗК с нови правомощия

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 174

Сиренето у нас е с 26% по-скъпо от средната европейска цена

автор:Дума

visibility 623

/ брой: 174

ДФЗ засече двойно декларирани 7420 декара

автор:Дума

visibility 476

/ брой: 174

По-евтино на море в Гърция през септември

автор:Дума

visibility 637

/ брой: 174

София също блокира санкции срещу Израел

автор:Дума

visibility 720

/ брой: 174

В Белгия се "изпират" 16 млрд. евро годишно

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 174

Протести в Словакия срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 683

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 174

Парламентарна поезия

автор:Александър Симов

visibility 540

/ брой: 174

Правителството върши своята работа и резултатите вече са видими

автор:Дума

visibility 638

/ брой: 174

Пътят на забравата

автор:Евгений Белий

visibility 604

/ брой: 174

Гладиаторско меле

visibility 518

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ