06 Октомври 2022четвъртък16:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще преобладава слънчево време. Ще духа слаб, в източните райони до умерен вятър от север-североизток. Максималните температури ще са между 18° и 23°, в София - около 19°. Днес ще преобладава слънчево време. Ще духа слаб, в източните райони до умерен вятър от север-североизток. Максималните температури ще са между 18° и 23°, в София - около 19°.

Влак на 50 години?

/ брой: 23

автор:Мая Йовановска

visibility 1195

Преди повече от година, когато зае поста министър на транспорта, Росен Желязков обеща бъдещето на БДЖ да бъде по-добро и железниците да  заемат мястото си на гръбнак на транспортната мрежа. Според експертите обаче в момента в транспорта най-тежко е състоянието именно на железниците. Властта не спря да ни обяснява, че най-важното е БДЖ да няма дългове, но дали е така? Защото железницата продължава да се задъхва заради липсата на годни влакове и вагони, а качеството на услугите пада все повече.

Още Ивайло Московски аргументира отдаването на концесия на летище София заради възможността част от концесионното плащане да отиде за модернизация на БДЖ. По тази процедура нещата още не са приключили, но вече е ясно, че парите няма да отидат за купуване или ремонт на жп подвижен състав. Това се оказа поредната лъжа на властта. Другата възможност - ако тол системата заработи върху първоначално обещания обем пътна мрежа, 30% от товарите можеха да се прехвърлят към железницата. Но и това очевидно няма да се случи, след като окончателно бе решено тежките превозни средства да плащат едва за 6 хил. км пътища, а по другите да се движат напълно безплатно.

Пътническите превози все повече се задъхват, влакове закъсняват или се отменят заради аварии и се налага все повече пътници БДЖ да превозва с автобуси. Разсъхна се поръчката за купуване на 30 вагона. Вероятно заради това БДЖ са тръгнали на отчаяната стъпка да пращат специалисти в Германия, които да преценят стават ли 50-годишни бракувани вагони, произведени в бившата ГДР, да закърпят графика. Миналата година експерти призоваха да се изготви аварийна краткосрочна програма за спасяването на БДЖ, но властта дори не им обърна внимание. Тя се занимава с поредното преструктуриране - холдингът щял да се чисти от активи. Но кога и как ще подобри услугите не е ясно. Докога?

Цената на газа в Европа пада, хранилищата са пълни

автор:Дума

visibility 80

/ брой: 194

Брюксел одобри европрограмата за бизнеса с 3 млрд. лв. бюджет

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 194

СТО: Рязко намаляване на растежа на световната търговия

автор:Дума

visibility 75

/ брой: 194

ЕС с нов пакет санкции срещу Русия

автор:Дума

visibility 110

Великобритания с план за спиране на бежанците

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 194

От опозицията в РСМ зависи еврочленството

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 194

Учениците в Будапеща подкрепят учителите

автор:Дума

visibility 99

/ брой: 194

Солети и чипсове

автор:Чавдар Найденов

visibility 109

/ брой: 194

Държавооо!

автор:Ина Михайлова

visibility 725

/ брой: 194

Завръщането на мутренската държава

автор:Юри Михалков

visibility 122

/ брой: 194

Печели не само статуквото, печели кражбата

автор:Владимир Георгиев

visibility 109

/ брой: 194

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ