01 Ноември 2025събота07:22 ч.

Влак на 50 години?

/ брой: 23

автор:Мая Йовановска

visibility 2246

Преди повече от година, когато зае поста министър на транспорта, Росен Желязков обеща бъдещето на БДЖ да бъде по-добро и железниците да  заемат мястото си на гръбнак на транспортната мрежа. Според експертите обаче в момента в транспорта най-тежко е състоянието именно на железниците. Властта не спря да ни обяснява, че най-важното е БДЖ да няма дългове, но дали е така? Защото железницата продължава да се задъхва заради липсата на годни влакове и вагони, а качеството на услугите пада все повече.

Още Ивайло Московски аргументира отдаването на концесия на летище София заради възможността част от концесионното плащане да отиде за модернизация на БДЖ. По тази процедура нещата още не са приключили, но вече е ясно, че парите няма да отидат за купуване или ремонт на жп подвижен състав. Това се оказа поредната лъжа на властта. Другата възможност - ако тол системата заработи върху първоначално обещания обем пътна мрежа, 30% от товарите можеха да се прехвърлят към железницата. Но и това очевидно няма да се случи, след като окончателно бе решено тежките превозни средства да плащат едва за 6 хил. км пътища, а по другите да се движат напълно безплатно.

Пътническите превози все повече се задъхват, влакове закъсняват или се отменят заради аварии и се налага все повече пътници БДЖ да превозва с автобуси. Разсъхна се поръчката за купуване на 30 вагона. Вероятно заради това БДЖ са тръгнали на отчаяната стъпка да пращат специалисти в Германия, които да преценят стават ли 50-годишни бракувани вагони, произведени в бившата ГДР, да закърпят графика. Миналата година експерти призоваха да се изготви аварийна краткосрочна програма за спасяването на БДЖ, но властта дори не им обърна внимание. Тя се занимава с поредното преструктуриране - холдингът щял да се чисти от активи. Но кога и как ще подобри услугите не е ясно. Докога?

Всяка сграда със собствен пощенски код

автор:Дума

visibility 738

/ брой: 204

Основен ремонт за 51 млн. лева на пътя Рудозем-Смолян

автор:Дума

visibility 833

/ брой: 204

Задава се нов собственик на "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 876

/ брой: 204

С 20% нарасна за година външният ни дълг

автор:Дума

visibility 816

/ брой: 204

Си Дзинпин и Доналд Тръмп се споразумяха

автор:Дума

visibility 866

/ брой: 204

Крайнодесните загубиха вота в Нидерландия

автор:Дума

visibility 846

/ брой: 204

Русия кани западни журналисти в Донбас

автор:Дума

visibility 850

/ брой: 204

Казахстан забранява ЛГБТИ пропагандата

автор:Дума

visibility 850

/ брой: 204

Динозаврите

автор:Александър Симов

visibility 828

/ брой: 204

Участието в управлението беше правилно решение

автор:Дума

visibility 843

/ брой: 204

Вечно виновните комунисти

автор:Александър Симов

visibility 4648

/ брой: 203

Голямо "Ако" в схемата

visibility 2444

/ брой: 203

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ