Veloster - игрив дизайн на различни вратички
/ брой: 14
Фирмата Hyundai вече е близка до целта си по плана 24/7 - седем нови модела за 24 месеца. Шестият пореден нов модел беше представеният в Детройт концептуален три-четириврат модел Veloster. Защо така? Три или четири? Купе или хечбек?
Ами защото Veloster, чието име е образувано от думите velocity (скорост) и roadster, всъщност не е нито купе, нито родстър и има не три, а четири врати, колкото на модел седан. От лявата страна на колата има само врата за шофьора, а от дясната и за задните пътници. Но за разлика от подобната схема на вратите при комбито Mini Clubman, където задната странична врата се отваря само след отваряне на предната, то при корейския модел вратата е пълноценна и функционира отделно.
От Hyundai твърдят, че са искали да вкарат в облика на спортния автомобил мотоциклетни нотки - черните стойки на предното стъкло са да предизвикат асоциация с мотоциклетна каска, а централната конзола е направена по мотива на мотоциклетен резервоар. Подобен дизайн, по замисъла на маркетолозите на фирмата, трябва да привлече към колата по-широка младежка аудитория. Особено след като беше спрян през миналата година моделът Tiburon, известен у нас като Coupe, в гамата на корейците няма достъпен спортен авотомобил. А сега ще има два - Veloster с неговото предно задвижване и купето със задно задвижване Genesis.
Втората примамка за младежите и младите по душа е мултимедийната система, с комплекса BlueLink, разработен от Hyundai по подобие на системата OnStar на GM. Комплексът, освен нормалните навигационни функции, ще осигурява връзка с интернет, в частност с интернет-радиото Pandora и с базата данни Gracenote, ще дава гласово съобщенията и ще следи състоянието на колата. Гамата функции на BlueLink може да бъде разширена с допълнителен абонамент. Във Veloster е предвидена връзка Bluetooth, през конектори USB и RCA, използван в игровите приставки.
Шасито на колата няма нищо особено - типичен McPherson отпред и торсионна греда отзад. Инженерите на Hyundai обещават обаче спортна настройка на електроусилвателя на волана и "умна" система за стабилизация.
Засега двигателят е само един - бензинов, 1,6 л, от серията Gamma с мощност 138 к.с. По всяка вероятност по-нататък ще видим и негов турбо вариант. Към мотора освен класическа шестстепенна механична кутия ще се предлага първата за марката преселективна трансмисия с шест степени, с която колата ще разходва средно 5,9 л на 100 км - по-малко от постиженията на Honda CR-Z, Mini, Mini Clubman и Scion tC, които корейците виждат като основни съперници на своя модел. В Щатите едно от основните оръжия на автомобила ще е ниската за категорията му цена от малко над 17 хиляди долара.