25 Април 2024четвъртък08:09 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Вечните билетчета

/ брой: 5

автор:Деси Велева

visibility 753

Позабравената тема за така наречената тикет система за таксуване на пътуванията в градския транспорт в София пак изплува тези дни. И то не защото е готова за прилагане, а защото отново е нарушен график и е изпуснат срок. Вече малцина си спомнят скандалите около сключването на договор за реализация на новостите, който гълта близо 90 милиона лева от парите на столичани. Защото времето върви, а нищо не се случва. 

Сега пак има обещания за успешен старт на системата през май, тъй като всички електронни устройства, които ще обслужват пътниците, са монтирани. Само дето общинската власт пропуска да спомене, че не апаратите са в основата на проекта. Те стоят в режим на изчакване вече една година в някои превозни средства, за да преминат в работен режим. Не са най-важни и камерите, които ще отчитат пътниците и евентуално ще следят за гратисчии. Смисълът на тикет системата всъщност бе да се направи цената на превоза по-справедлива за отделния пътник - не да пътуваме за 2 и за 12 спирки срещу една й съща сума, а тя да е различна. Вариантите са два и са изпитани по целия свят - билетът да е или според пропътуваното време, или според изминатото разстояние. Това е темата, върху която трябваше да е мислено през последните години, защото тя е най-сложна за прилагане и контрол. По нея обаче очевидно не е разсъждавано по същество, а тепърва ще се обсъжда. 

Хаосът в тикет системата предстои и месец май няма да е краят, а отправната му точка. Като завалят идеи за билети за 30, 60 или 90 минути с различни цени и спорове дали така пътуването ще поскъпне или ще поевтинее, тогава ще гледаме сеира на общината. Така че не чакайте новите електронни билети скоро и не бързайте да пращате хартиените в пенсия. Перфораторът още дълго време ще щрака. 

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 388

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 291

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 403

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ