20 Ноември 2025четвъртък13:49 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

В пандемията българите са спрели да спестяват

Хората у нас ще похарчат 74 процента от месечните си доходи за лятна почивка

/ брой: 110

автор:Дума

visibility 1632

По-голямата част от българите, 62 на сто, не са успели да спестят пари по време на пандемията. Само 11 на сто от хората, които все пак са натрупали спестявания, биха задържали средствата си в банкови депозити. Това показва международно проучване "Летен Барометър" на една от кредитните компании. Основната му цел е да изследва потребителските нагласи и как различните хора управляват финансите си, особено в извънредни обстоятелства.
Макар че по-голяма част от българите не са успели да спестят пари, 20% от анкетираните у нас планират да инвестират в недвижимо имущество, 10% - в собствен бизнес. Спадът в планираните разходи, наблюдаван миналата година, сега се обръща - 48% от хората планират да похарчат същото като миналата година, докато 14% обмислят да харчат повече от миналото лято.    
Извънредната ситуация с трудовата заетост от миналата година плавно отминава, след като 72% от анкетираните споделят, че работят и то без намалено финансово възнаграждение. Резултатите показват, че голяма част от хората, все още работещи основно от дома, нямат търпение да се върнат в офиса и над половината не биха искали да продължат работата от дома след края на пандемията.
Летните планове за 2021 г. са най-важни за българите, които са отбелязали, че ще похарчат 74% от месечните си доходи за почивка и екскурзии в следващите 2-3 месеца. Румъния и Латвия заемат следващите две челни места с резултати 58% и 53%. Изглежда, че скандинавците са значително по-малко развълнувани от летните си почивки през 2021 г., като Финландия - с 34%, Швеция - с 33%, и Дания - с 32%, имат далеч по-малък интерес към тази категория разходи.
Изследването отбелязва равенство в отговорите на респондентите спрямо начина, по който ще се сдобият с нужните финанси за летните месеци. 36% от тях планират да покрият летните си разходи, използвайки спестяванията си, също толкова ще заложат на кредит.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 244

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 307

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 299

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 318

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 282

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ