20 Ноември 2025четвъртък20:18 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

В насрещното

/ брой: 8

автор:Деси Велева

visibility 1412

Все в насрещното платно вървят големите инфраструктурни проекти, които трябва да са апотеозът на делата на съответната местна властова структура. Вместо да възвеличат успехите на управленците в домогването им до някоя европейска пара, поръчаните от тях мащабни реконструкции водят неизменно до извода за всеобхватна некомпетентност. Добре помним провалите в ремонта на ул. "Граф Игнатиев" в София, водният ад в Пловдив след скъп ремонт с евросредства, пропадането на двуетажното кръстовище във Варна след един дъжд, този път изградено с държавни пари...

Пример за грешната посока, в която често тръгва работата по изпълнението на градски преустройства, даде и Плевен. Той се нареди в изключително конкурентната класация на градовете, които правят най-големи гафове при ремонти на общественозначими обекти. Вече месец грешно проектирано кръстовище принуждава плевенските тролеи да се движат в насрещното платно. Някой не се е сетил, че този вид транспорт изисква ток и има нужда от контактна мрежа. Тя пък не съвпадала с новото трасе! Добре, че в Плевен няма трамваи, че кой знае какви чудеса в транспортната организация щяхме да видим. 

Всички тези примери са просто доказателство, че у нас парите съвсем не са най-големият проблем. Дори когато ги има, не знаем какво да правим с тях. Липсата на кадрови ресурс, професионална компетентност, управленски умения и на контрол е в състояние да заличи всички добронамерени усилия да се свърши някаква работа с положителен резултат. Първа копка лесно се прави, лента се реже още по-лесно. Когато обаче трябва да се направи отчет на свършеното и да се обясни на хората защо нещо не се е получило като на картинката, мераклиите рязко намаляват. Докато не се появи някой, с функциите на бушон, и да разкаже кой първи е поел в насрещното.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 760

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 779

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 663

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 666

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 641

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 705

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 811

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 700

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 753

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 735

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ