18 Май 2024събота21:09 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Удължават срока за концесия на летище София с един месец

/ брой: 209

автор:Дума

visibility 16

Срокът за концесията на летище София ще бъде удължен с един месец, като крайната дата е 20 ноември, съобщи вчера министърът на транспорта Ивайло Московски. Промяната се налагала заради исканията на три компании, които настояли за удължаването на срока заради подготовка на документите по офертите си. Министър Московски поясни, че досега потенциалните инвеститори са изпратили над 700 въпроса към транспортното ведомство относно отдаването на концесия на летище София, което би могло да се осъществи до края на годината.
В инвестиционната програма на бъдещия оператор е заложено реновиране на Терминал 1, припомни министърът. По думите му е технически възможно летището да бъде разширено с втора писта, ако се наложи. В сегашния му вид с една писта аеропортът може да обслужва до 10 млн. пътници, а годишно преминават до 4 млн., така че към момента не се налага строителството на втора писта. В последните няколко години като обем дейността на летище София нараства и то има своя потенциал. Аеропортът трудно може да стане регионален лидер предвид трафика през Истанбул, коментира Московски.
От бъдещия концесионер се изисква да плати еднократно най-малко 550 млн. лева без ДДС, като е предвидено със сумата да бъдат погасени задълженията на БДЖ и за закупуването на нови мотриси и вагони. Извън това бъдещият инвеститор трябва да плаща за 35-годишния период не по-малко от 7% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, или не по-малко от 9,96 млн. лв. без ДДС.
Припомняме, че турският "Лимак Холдинг" е един от потенциалните кандидати за концесионер на софийското летище. Холдингът работи в областта на строителството, енергетиката и туризма и управлява истанбулското летище "Сабиха Гьокчен", а също доби правото да довърши строежа и стопанисва за 25 години летище в Сенегал.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ