19 Октомври 2024събота10:15 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Удължават срока за концесия на летище София с един месец

/ брой: 209

автор:Дума

visibility 35

Срокът за концесията на летище София ще бъде удължен с един месец, като крайната дата е 20 ноември, съобщи вчера министърът на транспорта Ивайло Московски. Промяната се налагала заради исканията на три компании, които настояли за удължаването на срока заради подготовка на документите по офертите си. Министър Московски поясни, че досега потенциалните инвеститори са изпратили над 700 въпроса към транспортното ведомство относно отдаването на концесия на летище София, което би могло да се осъществи до края на годината.
В инвестиционната програма на бъдещия оператор е заложено реновиране на Терминал 1, припомни министърът. По думите му е технически възможно летището да бъде разширено с втора писта, ако се наложи. В сегашния му вид с една писта аеропортът може да обслужва до 10 млн. пътници, а годишно преминават до 4 млн., така че към момента не се налага строителството на втора писта. В последните няколко години като обем дейността на летище София нараства и то има своя потенциал. Аеропортът трудно може да стане регионален лидер предвид трафика през Истанбул, коментира Московски.
От бъдещия концесионер се изисква да плати еднократно най-малко 550 млн. лева без ДДС, като е предвидено със сумата да бъдат погасени задълженията на БДЖ и за закупуването на нови мотриси и вагони. Извън това бъдещият инвеститор трябва да плаща за 35-годишния период не по-малко от 7% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, или не по-малко от 9,96 млн. лв. без ДДС.
Припомняме, че турският "Лимак Холдинг" е един от потенциалните кандидати за концесионер на софийското летище. Холдингът работи в областта на строителството, енергетиката и туризма и управлява истанбулското летище "Сабиха Гьокчен", а също доби правото да довърши строежа и стопанисва за 25 години летище в Сенегал.

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 1054

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 1029

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1554

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 1062

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 1097

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 1306

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 1281

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 1487

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 1286

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 1027

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ