15 Януари 2025сряда12:21 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Учат ни как да пазаруваме изгодно

/ брой: 47

автор:Дума

visibility 1852

Потребителите трябва да могат да сравняват цените на сходни стоки, продавани в магазините и от онлайн търговци, и да избират конкретна стока, като съпоставят цената и качеството. Това е малка част от необходимите знания, за да бъдат хората финансово грамотни. Нужните умения, за да управляват българите личните си финанси, са посочени в проект на "Рамка за финансова компетентност за възрастни в България", пуснат за обществено обсъждане от Министерството на финансите. Върху основата на тази рамка ще бъдат провеждани кампании за увеличаване финансовата грамотност на потребителите, ще бъдат разработени учебни материали и образователни програми за възрастни.

Целта е хората да могат да правят разумен избор при пазаруване и да не бъдат подвеждани от нелоялни практики на търговските вериги. Проблемът е особено актуален, тъй като проверки във веригите показват, че те често правят опити за заблуда на потребителите. Обявяват в брошура, че продават определена храна на най-ниска цена, а в съседен магазин цената е по-ниска. Хората обаче се заблуждават от рекламата и купуват по-скъпата стока, което кара и конкурентните магазини да вдигнат цената, обясниха от Комисията за защита на потребителите.

Хората трябва да могат за взимат решение за покупка на стоки и услуги на разумна цена и в съответствие с личния си доход, става ясно от документа. Напоследък това е актуално, защото в търговските вериги продават кашкавал по 40 лв. за килограм, бурканче лютеница от 520 грама за 10 лв., краставици по 7 лв. за кг, яйца по 70 ст. за брой и мляко по 4 лв. за литър. Същевременно в редица по-богати страни от ЕС цените на тези храни са по-ниски. Представители на търговските вериги обясняват, че работят с минимална печалба и цените са нормални, но част от финансовата грамотност на потребителите е да могат да правят покупки на разумна цена.

Спират Сарафов за главен прокурор

автор:Дума

visibility 46

/ брой: 8

Ще изпрати ли Европа войски в Украйна?

автор:Дума

visibility 40

/ брой: 8

София, Анкара и Атина борят миграцията

автор:Дума

visibility 45

/ брой: 8

Мексико бори бедността с ръст на икономиката

автор:Дума

visibility 51

/ брой: 8

Марк Рюте: Повече пари за отбрана или ще учим руски език

автор:Дума

visibility 48

/ брой: 8

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ