28 Септември 2022сряда09:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес преди обяд ще бъде предимно слънчево. След обяд ще има временни увеличения на облачността, но само на отделни места в западната половина от страната ще превали. Вятърът ще остане от запад-югозапад, слаб до умерен. Максималните температури ще бъдат между 23° и 28°, в София около 24°. Днес преди обяд ще бъде предимно слънчево. След обяд ще има временни увеличения на облачността, но само на отделни места в западната половина от страната ще превали. Вятърът ще остане от запад-югозапад, слаб до умерен. Максималните температури ще бъдат между 23° и 28°, в София около 24°.

Th!nk - завръщане от миналото

/ брой: 298

автор:Дума

visibility 1249

Електромобилът не е от вчера. Дори модерният, чието навлизане на пазара е толкова актуално през последната година. В Норвегия, например, електромобил, наречен Th!nk (мисли!), известен по-рано като Pivco, има над 20-годишна история. В нея има световна известност след закупуването на 51% от акциите на норвежците от концерна Ford в края на 90-е години на миналия век, производство на хиляди двуместни машини за Европа и Америка. После спад на интереса към електромобилите, прехвърляне на фирмата от ръка на ръка, спиране на производството и трескави опити за съживяването му. 
Така, че THINK всъщност е пионерът и предвестник на новата електрическа ера за автомобилостроенето, дошла с моделите Nissan Leaf и Chevrolet Volt, има зад гърба си над 10 000 продадени електроколи с общ пробег над 56 милиона километра, който всъщност е натрупан богат клиентски опит. Новата ера за компанията започна в средата на миналата година, когато американският производител на акумулатори Enerdel, съвместно с ред инвеститори вложи във възраждането на производството на норвежките електромобили 47 милиона долара.
Новото производство, обаче, тръгна не в Норвегия, а във финландския град Уусикаупунки, на завода на един от новите акционери на компанията - контрактният производител Valmet Automotive, специализиран в монтажно производство на различни марки, сред които дори Porsche Boxster и лади за Европа.
Днес има основание за успех - THINK е в основата на зараждащата се индустрия за производство на електроколи и е първият подобен електромодел, който има пан-европейско разрешение за безопасна употреба. Продава се в Европа и в Щатите, прави се от двете страни на океана, стартират търговски операции и в Азия. THINK е лидер в прилагането на електрозадвижването за автомобили, както и в използването на карбона като основен материал в производството на автомобили.
От този месец стартира монтажното производство на в американския град Елкхарт, Индиана, като се предвижда постепенна локализация и разширение на на производството. Това е много логично, след като целокупният американски пазар, подтикван от административни мерки и финансови облегчения, от натиска на зелените и еколозите, трескаво се оглежда за нови предложения и в момента е най-благодатен по отношение на електромобилите и търговията с тях.
Последното поколение на модела THINK City за пръв път в историята на марката е пълноценен четириместен градски автомобил. Колата се захранва от супер-технологична литиево-йонна батерия Ener1, има стандартно климатик и всъщност е най-доброто предложение за градски електромобил днес зад океана. Th!nk City има АБС, две въздушни възглавници, аудиосистема, закрепване Isofix отзад за детски седалки, електропакет, усилвател на волана, „печка“ с мощност 4 кВт, която намалява пробега през зимата до 90 км, подгряване на предното стъкло и огромен люк на покрива.
Системата за задвижването на колата се контролира от мощна електроника - THINK G4 EV DRIVE CONTROLLER, четвърто поколение, осигуряваща напредничава техническа безопасност, увеличен пробег с едно зареждане, повишена икономичност и функционалност. Това дава възможност на марката да дава петгодишна гаранция или за пробег от 100 000 км, едновременно за колата и акумулатора.
Днес Th!nk City е триврат хечбек с дължина 3143 мм (Chevrolet Spark например, е дълъг 3545 мм), ширина 1658 мм (Spark 1495 мм) и височина 1596 мм (Spark 1518 мм) със сгъваеми задни седалки за да се товари повечко багаж при нужда.
Енергията за асинхронния трифазен електромотор с мощност 34 кВт идва от разположения под предните седалки блок акумулатори, които могат да са по избор на клиента никел-натриеви (24 кВч) на фирмата Mes-Dea или литиево-йонни на Enerdel (23 кВч).
Радиусът на действие на електромобилчето Th!nk City с едно зареждане е 160 км. Максималната му скорост достига 110 км/ч, а ускоряването от място до 50 км/ч става за 6,5 с. Времето за пълно презареждане на литиево-йонния акумулатор е осем часа, а никел-натриевите батерии се зареждат до 80% за седем часа и напълно за още четири.
Естествено, като всяко по-малко серийно и ново производство, продукцията е скъпа – в Щатите без да се смятат данъчните облегчения, които са от порядъка на 5-7 хиляди долара, Th!nk City струва цели 43 000 долара, толкова колкото искат зад океана за далеч по-големия Chevrolet Volt!
 

Банки отново вдигат таксите

автор:Дума

visibility 211

/ брой: 187

Еврото и лирата рекордно евтини спрямо долара

автор:Дума

visibility 184

/ брой: 187

Внасяме все повече картофи

автор:Дума

visibility 168

/ брой: 187

Опасно лошо време в Гърция заради циклона Богдан

автор:Дума

visibility 163

Крайната десница печели в Италия

автор:Дума

visibility 198

/ брой: 187

България ще приеме до 150 мигранти от Кипър

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 187

Предупреждения на САЩ към Русия

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 187

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ