
Социалистите в СОС:
Терзиев иска да превърне София в платен паркинг
Нелепо, абсурдно и несериозно е 22 000 души да дават експертни решения в транспорта, заяви Иван Таков
/ брой: 179
Против сме идеята София да бъде превърната в голям платен паркинг, настояваме за алтернативи на платеното паркиране. Тази позиция обяви от името на групата на социалистите от МК "БСП за България" в СОС председателят на групата Иван Таков, който е и зам.-председател на НС на БСП и лидер на столичните социалисти, по повод предложението на кмета на София Васил Терзиев и общински съветници от ПП-ДБ за промени в паркирането в града.
„Най-лесното е да бръкнем в джоба на столичани и да ги накажем с по-високи такси, но това няма да реши проблема. Вместо това трябва да се изграждат нови паркинги и да се направи градският транспорт по-удобен, редовен и достъпен“, подчерта Таков. По думите му в европейските столици платеното паркиране върви ръка за ръка с развити алтернативи - буферни паркинги и обществен транспорт. „В София такава алтернатива няма. От години настояваме първо да се стимулират гражданите да оставят автомобилите си, а не да бъдат наказвани с по-високи цени“, подчерта той. Таков уточни, че позицията на БСП е последователна вече повече от 15 години и партията ще продължи да я защитава в СОС.
Не си и помисляйте за приватизация на автотранспорта в София, обърна се Таков към съветниците от "Синя София", които предлагат да бъде създадена работна група, която да разработи план за приватизацията и концесионирането на градския транспорт в София. "Не знам защо изобщо този доклад беше включен в дневния ред на сесията, след като в комисията по транспорт го отхвърлихме. Не е минал и в комисията по икономика и собственост", коментира той.
Нелепо, абсурдно и несериозно е кметът да иска от софиянци да му дадат експертни решения в транспорта, които той и екипът му са длъжни да намерят и да предложат, коментира още в сряда Таков доклада на Терзиев, който обяви, че исканите промени са на база направена анкета сред 22 230 души в София.
"Не вярвам, че е възможно разумен човек да вземе тежко експертно решение, което засяга множество системи и са необходими специализирани анализи, чрез "мащабно допитване" до гражданите", заяви Таков. Според него анкетата има за цел да имитира дейност на кмета и администрацията му и да им бъде параван за безсилието и неможенето да намерят правилните решения. "Паркирането вече е гигантски проблем за града. Необходими са адекватни решения, взети на база на задълбочени експертни анализи. С тази анкета кметът се опитва да използва гражданите, за да оправдае желанието си да бъдат вдигнати цените за паркиране в града. Терзиев отново прехвърля отговорността си на друг - този път на софиянци", категоричен е Таков.
ДУМА припомня, че според новите предложения цената на паркирането в "Синя зона" трябва да се увеличи от 2 на 4 лв. на час. "Зелена зона" ще струва 2 лв. Свалянето на скоба се вдига от 30 на 60 лв. Служебният абонамент скача от 650 на 1300 лв. за "Синя зона" и от 450 на 900 лв. за "Зелена зона". Предлага се цената за принудително преместване да се увеличи на 150 лв. Много сериозно се разрастват и "Синя зона" и "Зелена зона". В момента първата е с 12 310 действащи места, с предложената промяна стават 21 797. При "Зелена зона" има добавяне на цели квартали с нови 41 823 места при съществуващи в момента 11 565.