29 Март 2024петък11:13 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Строителят на летището в Истанбул печели жп търг у нас

/ брой: 20

автор:Дума

visibility 2390

Най-сложният и скъп жп участък у нас ще се строи от турски консорциум, в който участват фирмите "Дженгиз" и "Дуйгу", ангажирани с изграждането на новото летище на Истанбул. 

Модернизацията на жп линията Елин Пелин - Костенец се финансира от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г. и е сред рисковите за изпълнение. Заради забавения избор на изпълнител е ясно, че проектът няма да приключи през настоящия програмен период. През лятото на 2018 г. представител на ЕК се усъмни в саботаж на жп търговете у нас и предупреди, че през този програмен период Брюксел няма да разреши пренасочване на средства от жп проекти към магистрали и метрото, както се случи през миналия програмен период.

Обществената поръчка е на стойност 1,2 млрд. лв.  Обединението ДЗЗД "Джен-Дуй ЖП Елин Пелин" печели търга за най-скъпия участък на жп линията Елин Пелин - Костенец (обособена позиция 1 Елин Пелин - Вакарел). В него влизат две турски фирми - "Дженгиз Иншаат Санайи ве Тиджарет Аноним Ширкети" АД и "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризъм Дъш Тиджаред ве Санайи Лимитед Ширкети" ООД.

Едната от компаниите в турския консорциум - "Дженгиз" - има опит у нас. Заедно с друга турска компания - "МАПА", "Дженгиз" построи 19-километровата магистрала "Люлин", която вече е част от магистрала "Струма". 

Турският консорциум печели търга с минимална разлика от 1.45 точки пред друго обединение - ДЗЗД "ЖП Елин Пелин-Костенец".

За най-сложния и скъп участък от Елин Пелин до Вакарел бяха подадени най-много оферти - девет. Отсечката е с дължина от 20 км. Предвижда се да бъдат построени два двутръбни тунела с обща дължина от 15 342 метра. Съоръжението ще бъде най-дългият жп тунел у нас. Предвидени са също 8 моста и две естакади, нова гара в Елин Пелин, спирка Побит Камък и разделен пост при Вакарел. Срокът за изпълнение е 6 години (72 месеца).

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 511

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 464

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 555

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 474

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 424

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 544

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 548

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ