05 Септември 2025петък00:47 ч.

Росен Желязков:

Смущенията на самолета на Урсула фон дер Лайен не са хибридни

От "Флайтрадар" категорично разобличиха спекулациите, че самолетът на шефката на ЕК е кръжал един час над Пловдив

/ брой: 164

автор:Дума

visibility 1153

"Няма защо да се разследва ситуацията със самолета на председателя на Европейската комисия (ЕК), защото тези смущения не се водят нито хибридни, нито киберзаплахи". Това обяви пред журналисти в Бургас премиерът Росен Желязков. Така той даде заден, след като два дни българската и световната преса говориха едва ли не за "хибридна атака", а дори и за "опит за убийство". 
"Такива неща се случват ежедневно, затова и самолетите, много преди да има GPS система, също са излитали и кацали. В тези моменти има създаден протокол, този протокол е във всички страни, в които Европейската агенция по авиационна безопасност има наблюдения за радиуса на въздействие, и тези протоколи много ясно казват, че когато има смущение в GPS сигнала, се подхожда с инструментално навигиране, т.нар. конвенционен метод, допълни Желязков.
Директорът на пловдивското летище Красимир Пешев също категорично отрече с полета и кацането на Урсула фон дер Лайен да е имало притеснение, още повече, че самият той през цялото време го е следил на флайт радар.
Това е решение на пилота и е рутинна практика, заяви Красимир Пешев пред БНР и отрече твърдението на британското издание "Файненшъл таймс", че самолетът с председателката на ЕК е кръжал един час, преди да се приземи. 
От специализирания авиационен сайт "Флайтрадар" също отрекоха всички спекулации за кръжене в небето над Пловдив. "Това, което можем да заключим от нашите данни, е, че полетът е продължил 1 час и 57 минути, както е било по план. Транспондерът на самолета е отчел добро качество на GPS сигнала от излитане до кацане", казаха в своя публикация те.
Аудиозапис е запечатал и разговора между контролната кула и екипажа от полета на Урсула фон дер Лайен в неделя, когато стана ясно, че са имали проблем с джипиес системите. На него се чува как пилотът съобщава до кулата, че имат проблеми с джипиес картите и иска разрешение за кацане чрез система за кацане по прибори ILS (Instrument Landing System). По време на разговора няма подадени позивни за проблем PAN-PAN и MAYDAY, както и няма код за аварийна ситуация SQUAWK 7700.

Вода за над 42 млн. лева открадната за година

автор:Дума

visibility 535

/ брой: 165

Договорът с "Боташ" поставя под риск българската енергетика

автор:Дума

visibility 515

/ брой: 165

4,09 евро за еднодневна винетка, пускат я от 3 февруари

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 165

Европейците са оптимисти за бъдещето на Евросъюза

автор:Дума

visibility 546

/ брой: 165

Вучич намеква за напускане на властта

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 165

Тунизиец наръга петима в Марсилия

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 165

Накратко

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 165

Да върнем парламента към правилата на нормалността

автор:Дума

visibility 535

/ брой: 165

За фашизма в Царство България и масовите убийства на евреи

visibility 637

/ брой: 165

Бързо се доближаваме до актуализация на бюджета

visibility 510

/ брой: 165

Съдбата на Путин се е променила - както и светът

visibility 647

/ брой: 165

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ