18 Септември 2025четвъртък11:01 ч.

Синдикатите подкрепят исканията на превозвачите

автор:Дума

visibility 165

Синдикатите в България подкрепят исканията на превозвачите за промени в Пакета за мобилност на ЕС. Лидерите на КНСБ и КТ "Подкрепа" имаха среща днес с премиера Бойко Борисов и с президента на Регионалния синдикален съвет "Солидарност" в Сърбия Любослав Орбович. /Снимка БГНЕС/
"Ние подкрепяме нашите превозвачи, българската позиция, по три въпроса. В пакета за мобилност не могат да бъдат поставяни условия, които да дискриминират една или друга страна и части от бизнеса. С други думи, това, което касае условията за каботажните превози, да речем, ние смятаме, че не е приемливо за България. Това за нас е дискриминация", категорично заяви Пламен Димитров след срещата.
По думите му синдикатите обаче имат и две допълнения. Те засягат условията, при коитио работят българските работници навън. Първото е да им бъде гарантирана почивка от 11, а не от 9 часа. Това е предложението на транспортните синдикати и на двете конфедерации, което всъщност ще промени доста и някои други параметри на условията за работа, подчерта лидерът на КНСБ. Второто много важно нещо, което казахме на премиера Борисов - заплащането на шофьорите да е според установените минимални стандарти на страната, където преобладаващо се извършва дейността. С други думи, ако имаме отиване и връщане на дадения камион и дадения поток, естествено тогава преобладаващата част остава в България. За съжаление, бих казал, от наша гледна точка. Когато обаче имаме каботажни превози, преобладаващата част е дадена държава от ЕС. Когато каботажните превози са във Франция, Германия и Белгия, очевидно някоя от тези държави преобладава. Следователно в този случай минималната ставка и минималната заплата искаме да бъде тази, допълни Димитров.
Президентът на "Подкрепа" Димитър Манолов припомни, че преди време България е била мобилен превозвач номе едно в Европа. По думите му традициите съществуват, възможностите са известни. Той бе категоричен, че в момента Пакетът за мобилност цели изтласкването на всякакви други превозвачи, не просто български, от тази дейност. Повече от ясно е, че така прогласени изискванията не могат да бъдат технически изпълнени, без оттеглянето на българските участници в него. Следователно трябва да бъде намерен някакъв друг начин, коментира Манолов.
 

Скандални разлики в цените от борсата до магазина

автор:Дума

visibility 1539

/ брой: 173

Финансовото министерство пласира ДЦК за 300 млн. лева

автор:Дума

visibility 1365

/ брой: 173

Бум в търсенето на екзотични валути

автор:Дума

visibility 1171

/ брой: 173

Младите българи предпочитат да инвестират в акции, а не в имоти

автор:Дума

visibility 1441

/ брой: 173

Израел удари Газа с цялата си мощ

автор:Дума

visibility 1345

/ брой: 173

ЕК отлага 19-ия пакет санкции срещу Русия

автор:Дума

visibility 1113

/ брой: 173

47% от македонците не одобряват поетия курс

автор:Дума

visibility 1089

/ брой: 173

Накратко

автор:Дума

visibility 1197

/ брой: 173

Банализмите на психодясното

автор:Александър Симов

visibility 1451

/ брой: 173

За образованието

visibility 1277

/ брой: 173

Слънчевото дете на българската поезия

visibility 1316

/ брой: 173

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ