01 Септември 2024неделя14:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Шофьорите в столичния транспорт поискаха по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1011

Значително увеличение на основните заплати поискаха шофьорите и ватманите от градския транспорт в София. След като миналата седмица водачите протестираха, носейки жълти жилетки по време на работа, днес излезе официална позиция на Федерацията на транспортните работници "Подкрепа". В писмо до кмета на столицата Йорданка Фандъкова, те настояват заплатите им да бъдат обвързани с минималното възнаграждение за страната и да се индексират при всяко повишение.
Предлага се още водачите да получават и допълнително възнаграждение, което да се определя на базата на пропътуваните километри. Искат и премахване на нощните автобусни линии, обособяване на повече бус ленти и въвеждане на система за управление на трафика.
В писмото се настоява още, бъдещите шофьори, работещи в градския транспорт, да получават заплати и докато минават курсовете за придобиване на правоспособност за управление на автобуси, трамваи или тролеи.
Заявяваме, че времето за решаване на натрупаните в продължение на десетилетия проблеми изтича, пишат още всички работещи в "Столичен Автотранспорт" ЕАД и "Столичен Електротранспорт" ЕАД.
Напрежението сред шофьорите се покачи през последните седмици след поредния инцидент с колабирал зад волана водач на автобус. Инцидентът стана причина да се заговори за тежките условия на труд в транспорта, за липсата на нормални графици и часове за почивка, както и за сериозния недостиг на шофьори и ватмани.
От организацията "Спаси София" първи алармираха за ситуацията, а общинските съветници от БСП предизвикаха обществен дебат и обсъждане в транспорната комисия.
Преди седмица директорът на "Столичен електротранспорт" Евгени Ганчев призна, че "извънредният труд надхвърля необходимата по Кодекса на труда норма". Според него и според шефа на "Столичен автотранспорт" Слав Монов извънредните часове се правели доброволно, тъй като се заплащали и с 65% повече.

Еврото идва у нас най-рано през 2026 г.

автор:Дума

visibility 1908

/ брой: 166

Данъчни проверяват българи със скъпи имоти

автор:Дума

visibility 1728

/ брой: 166

Павел Дуров пуснат под гаранция

автор:Дума

visibility 2241

/ брой: 166

Мицкоски разчита на диалог със София

автор:Дума

visibility 1970

/ брой: 166

„Татнефт“ дава петрол на Унгария и Словакия

автор:Дума

visibility 1618

/ брой: 166

Накратко

автор:Дума

visibility 7469

/ брой: 166

Да спасим БСП от хаоса

visibility 3413

/ брой: 166

Българският Сорос

автор:Иван Генов

visibility 4260

/ брой: 166

Престъпно

visibility 7326

/ брой: 166

Фейсбук е налагал цензура по време на пандемията

автор:Дума

visibility 1662

/ брой: 166

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ