Шофьорите в столичния транспорт поискаха по-високи заплати
Значително увеличение на основните заплати поискаха шофьорите и ватманите от градския транспорт в София. След като миналата седмица водачите протестираха, носейки жълти жилетки по време на работа, днес излезе официална позиция на Федерацията на транспортните работници "Подкрепа". В писмо до кмета на столицата Йорданка Фандъкова, те настояват заплатите им да бъдат обвързани с минималното възнаграждение за страната и да се индексират при всяко повишение.
Предлага се още водачите да получават и допълнително възнаграждение, което да се определя на базата на пропътуваните километри. Искат и премахване на нощните автобусни линии, обособяване на повече бус ленти и въвеждане на система за управление на трафика.
В писмото се настоява още, бъдещите шофьори, работещи в градския транспорт, да получават заплати и докато минават курсовете за придобиване на правоспособност за управление на автобуси, трамваи или тролеи.
Заявяваме, че времето за решаване на натрупаните в продължение на десетилетия проблеми изтича, пишат още всички работещи в "Столичен Автотранспорт" ЕАД и "Столичен Електротранспорт" ЕАД.
Напрежението сред шофьорите се покачи през последните седмици след поредния инцидент с колабирал зад волана водач на автобус. Инцидентът стана причина да се заговори за тежките условия на труд в транспорта, за липсата на нормални графици и часове за почивка, както и за сериозния недостиг на шофьори и ватмани.
От организацията "Спаси София" първи алармираха за ситуацията, а общинските съветници от БСП предизвикаха обществен дебат и обсъждане в транспорната комисия.
Преди седмица директорът на "Столичен електротранспорт" Евгени Ганчев призна, че "извънредният труд надхвърля необходимата по Кодекса на труда норма". Според него и според шефа на "Столичен автотранспорт" Слав Монов извънредните часове се правели доброволно, тъй като се заплащали и с 65% повече.