Сензация - Ferrari куатро!
/ брой: 20
Ferrari обяви появата на поредна нова легенда - новия супер автомобил с обозначение Ferrari FF. Буквите FF в случая не значат Fantastic Ferrari, макар че това не е далеч от истината, а това, че най-новата рожба от Маранело е със задвижване на четирите колела! Това си е истинска сензация, защото досега всички серийни модели на Ferrari бяха със задвижване на задната ос!
Новото Ferrari FF идва на смяна на големия модел 612 Scaglietti. Дължината на FF е почти пет метра, а в салона му има четири пълноценни седалки, както и повече от приличен багажник от 450 л, а при сгъване на задните седалки на разположение са вече цели 800 л багажен обем.
Новото пълноприводно Ferrari ще се задвижва от 12-цилиндров бензинов мотор с ходов обем 6,3 л, който предлага максимална мощност от 660 к.с. и максимален въртящ момент от 683 Нм. Ако търсим някакво съпоставяне за развитието на колата, старият модел 612 Scaglietti имаше мотор с ходов обем 5,75 л с мощност 540 к.с. или новият модел има съвсем не лоша "добавка" от цели 120 "кончета".
Е, тези данни не правят колата топмодела на Ferrari, защото моделът 599 GTO има двигател със същата мощност, но има доста по-леко купе. В резултат 599 GTO има по-добри показатели на относителна мощност - маса-тегло - 411,8 к.с. на тон, а FF е с 368 к.с. на тон.
Ferrari FF има 7-степенна роботизирана трансмисия с два съединителя, както и система стоп-старт, която трябва да намали малко горивната ДлакомияУ на пътната ракета от Маранело. За собствениците на автомобил ферари въпросът със зареждането на гориво не е чак толкова проблематичен, затова в колата е предвидена възможност за изключване на системата стоп-старт.
За тези, на които и това не е достатъчно, по-нататък е предвидено развитие на автомобила с добавяне на системата за механично акумулиране на енергия KERS, взета назаем от обидите на марката във Формула 1. Тя "събира" получената при спиране на колата енергия и при необходимост я добавя обратно към мощността на мотора, осигурявайки допълнително за кратко време още 101 "кончета".
Засега няма подробности за пълния привод на колата, но е ясно, че в нея главната роля е отделена на електрониката, която ще разпределя наличния въртящ момент според нуждите и сцеплението на всяко колело с пътя поотделно. Това в много голяма степен ще подпомогне динамиката на колата, за която се съобщава ускорение от място до 100 км/ч за 3,7 сек и максимална скорост от 335 км/ч.