30 Октомври 2024сряда14:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Съд за магистралите

/ брой: 49

автор:Нора Стоичкова

visibility 2418

Нора Стоичкова


Преди няколко години, когато БСП изчисляваше грубо колко десетки милиарда строшена пара ни излиза тогавашното управление на ГЕРБ с Бойко Борисов начело, доста хора се съмняваха това да е така. Но ето, днес вече скелетите се показват от гардероба на Борисов - около половин милиард горница ще плати държавата за да поправи калпавите настилки по магистралите. /Стр. 4/

Дали само с толкова ще се одере от държавата и нашите данъци, заради калпавото строителство на пътища, е един много голям въпрос. Защото техническите проверки показвали и конструктивни проблеми в дълбочина. Демек, онази техническа експертиза от 2010 г., която апокрифно се разнасяше из редакциите и свидетелстваше за тежки нарушения, може да се окаже вярна. В дълбочина някои отсечки на магистралите вместо чакъл са били изграждани със сгурия, пишеше там.

Ако това се окаже вярно, прокуратурата трябва този път да хване за ушите виновните и да ги изправи пред съда за тежки стопански престъпления. Воглаве с ония, които рязаха лентичките им. Защото десетките милиарди, които се изляха пред очите на цяла България във фараонските строежи на десетилетието, бяха отнетият залък от народа.

Докато Борисов пръскаше мащабно за строежите на магистралите, доходите на хората мащабно намаляваха. Пенсионерите не бяха виждали увеличение от 12 години, защото в парламента се чуваше само едно:"много е скъпо, пари в бюджета няма". Докато БСП не взе нещата в свои ръце и наложи в бюджет 2022 г. най-голямата социална програма, която реално вдигна доходите на всички и чрез енергийните компенсации за бизнеса, не запази и работните места за заетите. 

Има и недоволни, естествено, които не разбират, че ако доходите не бяха вдигнати навреме миналата година, джобът им щеше сериозно да олекне при тази галопираща инфлация днес. А ковид добавката от 60 лв., която щедро им отпусна Борисов преди 2 години, щеше отдавна да е забравена. Тъкмо БСП я направи част от пенсията и така отрязаха възможността ковид добавката да се ползва за печелене на гласове по избори.

Докато Борисов мащабно режеше лентички през миналото десетилетие, доходите на хората бяха безпощадно ограбвани от скрития инфлационен натиск. Защото бяха "замразени", като изключим любимата на Борисов държавна администрация, която беше подкупвана с редовни предизборни увеличения на заплатите. А нови милиарди бяха хвърлени за изтребители, които не е ясно кога ще получим. Наред с това удар върху благосъстоянието на хората нанесе и фалита на КТБ, където отекоха цели 4 млрд. лв. А преди всяка Нова година се харчеха милиарди за строителния бранш, когото днес пак трябва да финансираме, че да си поправи калпавата работа.

Докато Борисов мащабно ни уверяваше, седнал на сладка приказка с булдозерите край села и паланки, че инвестициите в пътищата са най-надеждните и печелившите.

Че са печеливши, оказа се вярно, но само за онези, които им ги отпускаха. Защото за да се осигурят задължителните рушвети - говореше се дори за 50-60% "връщанка" от отпуснатите милиарди,строителите бяха принудени да пестят от материали. Нищо чудно, че асфалтът на Северната тангента е с 15 см по-тънък. При този корупционен натиск, късмет е, че още си стои на колоните тази тангента. Късмет е, че още няма убити от срутвания на магистралите. Така че прокуратурата няма какво да чака повече. 

Или те, или ние, народът на България.

 

Седем фирми искат да проектират новите станции на метрото

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 207

80,5% от трудоспособните в Югозападна България работят

автор:Дума

visibility 110

/ брой: 207

Украинската помощ или трябва да е в целия ЕС, или никъде

автор:Дума

visibility 111

/ брой: 207

Руската армия обучава севернокорейци

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 207

Грузия повторно брои гласове в 14% от секциите

автор:Дума

visibility 100

/ брой: 207

Израел забрани на ООН да помага на Палестина

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 207

Накратко

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 207

Пленена държава

автор:Ина Михайлова

visibility 84

/ брой: 207

Без формули и ала-бала

автор:Александър Симов

visibility 96

/ брой: 207

Българите най-нещастни в Европа

автор:Барбара Пейчинова

visibility 94

/ брой: 207

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ