27 Септември 2021понеделник07:57 ч.

Промяна? Пак срещу нас

/ брой: 204

автор:Мая Йовановска

visibility 1193

Поредни промени, ефектът от които ще се стовари основно върху гърба на всички ни, се канят да въведат управляващите. Обявената цел на тези промени е "да се гарантира сигурността и живота на пътниците" заради "безпредметното надпреварване по шосетата на България на различни автобусни фирми" и да се "върже разписанието на влаковете с това на автобусите". Това щяло да стане с изменения в закона за автомобилните превози. От новата идея обаче жестоко ще "пострадат" например директните автобуси от големите градове като София и Пловдив до малките курортни места като Несебър, Албена или Банско. Пъътуването до тях ще става единствено със смяна на поне два транспорта. Безумие!
Не е лесно да се разбере каква е "играта",  дали за пореден път става дума за недомислица, или някой задкулисно ще се облагодетелства от промяната. Със сигурност това ще усложни битието на всички българи. Всъщност цялата практика по това кой, откъде и докъде ще може да превозва пътници, ще се централизира. Законопроектът, който вече бил в парламентарната комисия по транспорт, казва, че превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема ще се дават с конкурс, възложен от министъра, а не както е сега - линиите да се правят по предложение на общините и после да се одобряват от транспортното ведомство.
Защо държавата се опитва да се намеси по един абсолютно непазарен начин на пазара на превозите? Какво иска да "регулира" или да "уреди"? Смятат ли управляващите, че могат да прекратят конкуренцията на транспортните фирми? Що не успя тогава да спре например надпреварата на маршрутните таксита в София, които, апропо, дори отливът на пътници към метрото не обузда и те продължават да карат изключително рисково? Ако целта е да се напълнят празните влакове, това няма как да се случи, защото железопътният траспорт, който по-принцип е най-сигурният в света, у нас е с ниско качество - влаковете са бавни, мръсни, а цените на билетите са неконкурентни спрямо тези на автомобилния транспорт. Лошото е, че ако трябва да се прекачват пътниците от влака в Бургас на автобус до Китен, това не само ще им създаде неудобство и ще им загуби повече време, но ще им струва по-скъпо. Ако това е пазарно решение, здраве му кажи!
А дали е ясно на управляващите, че от това закъсалата ни икономика само ще загуби. В условията на криза тази година май само туризмът ще отчете някакъв ръст и ще изкара не малък дял от БВП. Дали ще е в полза на туризма една подобна мярка? Няма да е. А пътуването ни по пътищата няма да стане по-сигурно, напротив - ще е по-неудобно и по-скъпо. Защо тази държава все работи срещу хората си?

Военни и вертолет „Кугар“ гасят пожара над Карлово

автор:Дума

visibility 92

НОИ няма да повишава осигурителните вноски

автор:Дума

visibility 128

БСП се включи в кампанията на Румен Радев

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 184

Автобусни превозвачи спорят за протестите

автор:Дума

visibility 108

/ брой: 184

Искат 9% ДДС на всички стоки и услуги

автор:Дума

visibility 128

/ брой: 184

"Булгаргаз" с ново дело срещу "Топлофикация София"

автор:Дума

visibility 119

/ брой: 184

Кристалина Георгиева била в БНБ преди две седмици

автор:Дума

visibility 123

/ брой: 184

Социалдемократите печелят изборите в Германия

автор:Дума

visibility 270

ЕС призова за деескалация в Косово

автор:Дума

visibility 126

/ брой: 184

ООН критикува Киев заради Източна Украйна

автор:Дума

visibility 139

/ брой: 184

Конституцията на РСМ да включи българите

автор:Дума

visibility 127

/ брой: 184

Тъпо упорство

автор:Павлета Давидова

visibility 152

/ брой: 184

Вирусът си има помагачи

автор:Велиана Христова

visibility 161

/ брой: 184

Завръща ли се Бурканбанк

автор:Евгени Гаврилов

visibility 131

/ брой: 184

Пътят към върха

автор:Ина Михайлова

visibility 164

/ брой: 184

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ