18 Септември 2025четвъртък15:41 ч.

Продаваме се

/ брой: 211

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1393

София и Дъблин си приличат по летищата. Правени са по един и същ германски проект преди повече от 80 години. Сега обаче между тях не може да се прави сравнение. Дъблинското е с няколко обиколки напред, а съдбата на "Летище София" остана незавидна. За последните 15 години единственото, което се появи там, бе Терминал-2. И безвъзвратно бе пропилян шансът България да стане регионален лидер в авиотранспорта. Докато у нас дълги години се спореше дали трябва да се инвестира в него, се появи новото огромно летище край Истанбул. Атина, Белград и Букурещ също не стояха на едно място. В тази ситуация ГЕРБ тръгнаха по пътя на най-малкото съпротивление - концесията. Два пъти бе обявявана процедура за нея. Първата бе отменена от служебното правителство на Огнян Герджиков. Втората започна с решение на кабинета "Борисов 3". БСП внесе в парламента специално проекторешение за прекратяване на процедурата, но то бе отхвърлено. На депутатите от левицата бе отказан достъп и до докладите за "Летище София" на СБ и ЕБВР. Представители на БСП внесоха и сигнал до главния прокурор с твърдението, че процедурата е открита в нарушение на закона. Позоваха се на чл. 24 от Закона за концесиите, според който не се възлагат концесии при опасност за националната сигурност и отбраната на страната, за живота и здравето на хората.

Държавата ще загуби 2,7 млрд. лв. от концесията, пресметнаха от КТ "Подкрепа". По разчети на синдиката без концесия летището би спечелило за 35 години 5,4 млрд. лв. - два пъти повече, отколкото при концесия. Според синдикатите е недопустимо стратегическо предприятие да отиде в чужди ръце, още повече, че досегашният опит с отдаване на концесия на държавни и общински предприятия е показал, че държавата губи стотици милиони. В крайна сметка дoгoвopът зa кoнцecия бe пoдпиcaн пpeз юли, cлeд кaтo гoдинa пo-paнo "COФ Kънeкт" спечели конкурса.

А апетитът идва с яденето. Още невлязъл във функциите на концесионер, "СОФ Кънект" поиска... да купи 40% от аеропорта. Дано това не е стъпка по пътя, трасиран от загубата на авиокомпания "Балкан"

Язовирите са 59% пълни, но загубите по мрежата стигат до 90%

автор:Дума

visibility 594

/ брой: 174

Увеличават месечната докторантска стипендия

автор:Дума

visibility 446

/ брой: 174

Кметът на Огняново нападнат и бит от хотелиер

автор:Дума

visibility 507

/ брой: 174

526 училища ще имат статут на иновативни през 2025/2026 г.

автор:Дума

visibility 579

/ брой: 174

КЗК с нови правомощия

автор:Дума

visibility 471

/ брой: 174

Сиренето у нас е с 26% по-скъпо от средната европейска цена

автор:Дума

visibility 508

/ брой: 174

ДФЗ засече двойно декларирани 7420 декара

автор:Дума

visibility 394

/ брой: 174

По-евтино на море в Гърция през септември

автор:Дума

visibility 500

/ брой: 174

София също блокира санкции срещу Израел

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 174

В Белгия се "изпират" 16 млрд. евро годишно

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 174

Протести в Словакия срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 518

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 404

/ брой: 174

Парламентарна поезия

автор:Александър Симов

visibility 428

/ брой: 174

Правителството върши своята работа и резултатите вече са видими

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 174

Пътят на забравата

автор:Евгений Белий

visibility 477

/ брой: 174

Гладиаторско меле

visibility 417

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ