07 Март 2021неделя14:55 ч.

Продаваме се

/ брой: 211

автор:Евгени Гаврилов

visibility 675

София и Дъблин си приличат по летищата. Правени са по един и същ германски проект преди повече от 80 години. Сега обаче между тях не може да се прави сравнение. Дъблинското е с няколко обиколки напред, а съдбата на "Летище София" остана незавидна. За последните 15 години единственото, което се появи там, бе Терминал-2. И безвъзвратно бе пропилян шансът България да стане регионален лидер в авиотранспорта. Докато у нас дълги години се спореше дали трябва да се инвестира в него, се появи новото огромно летище край Истанбул. Атина, Белград и Букурещ също не стояха на едно място. В тази ситуация ГЕРБ тръгнаха по пътя на най-малкото съпротивление - концесията. Два пъти бе обявявана процедура за нея. Първата бе отменена от служебното правителство на Огнян Герджиков. Втората започна с решение на кабинета "Борисов 3". БСП внесе в парламента специално проекторешение за прекратяване на процедурата, но то бе отхвърлено. На депутатите от левицата бе отказан достъп и до докладите за "Летище София" на СБ и ЕБВР. Представители на БСП внесоха и сигнал до главния прокурор с твърдението, че процедурата е открита в нарушение на закона. Позоваха се на чл. 24 от Закона за концесиите, според който не се възлагат концесии при опасност за националната сигурност и отбраната на страната, за живота и здравето на хората.

Държавата ще загуби 2,7 млрд. лв. от концесията, пресметнаха от КТ "Подкрепа". По разчети на синдиката без концесия летището би спечелило за 35 години 5,4 млрд. лв. - два пъти повече, отколкото при концесия. Според синдикатите е недопустимо стратегическо предприятие да отиде в чужди ръце, още повече, че досегашният опит с отдаване на концесия на държавни и общински предприятия е показал, че държавата губи стотици милиони. В крайна сметка дoгoвopът зa кoнцecия бe пoдпиcaн пpeз юли, cлeд кaтo гoдинa пo-paнo "COФ Kънeкт" спечели конкурса.

А апетитът идва с яденето. Още невлязъл във функциите на концесионер, "СОФ Кънект" поиска... да купи 40% от аеропорта. Дано това не е стъпка по пътя, трасиран от загубата на авиокомпания "Балкан"

Защо сме най-бедни в Европа

visibility 1567

/ брой: 44

Датата

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 44

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ