19 Април 2024петък13:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Продаваме се

/ брой: 211

автор:Евгени Гаврилов

visibility 816

София и Дъблин си приличат по летищата. Правени са по един и същ германски проект преди повече от 80 години. Сега обаче между тях не може да се прави сравнение. Дъблинското е с няколко обиколки напред, а съдбата на "Летище София" остана незавидна. За последните 15 години единственото, което се появи там, бе Терминал-2. И безвъзвратно бе пропилян шансът България да стане регионален лидер в авиотранспорта. Докато у нас дълги години се спореше дали трябва да се инвестира в него, се появи новото огромно летище край Истанбул. Атина, Белград и Букурещ също не стояха на едно място. В тази ситуация ГЕРБ тръгнаха по пътя на най-малкото съпротивление - концесията. Два пъти бе обявявана процедура за нея. Първата бе отменена от служебното правителство на Огнян Герджиков. Втората започна с решение на кабинета "Борисов 3". БСП внесе в парламента специално проекторешение за прекратяване на процедурата, но то бе отхвърлено. На депутатите от левицата бе отказан достъп и до докладите за "Летище София" на СБ и ЕБВР. Представители на БСП внесоха и сигнал до главния прокурор с твърдението, че процедурата е открита в нарушение на закона. Позоваха се на чл. 24 от Закона за концесиите, според който не се възлагат концесии при опасност за националната сигурност и отбраната на страната, за живота и здравето на хората.

Държавата ще загуби 2,7 млрд. лв. от концесията, пресметнаха от КТ "Подкрепа". По разчети на синдиката без концесия летището би спечелило за 35 години 5,4 млрд. лв. - два пъти повече, отколкото при концесия. Според синдикатите е недопустимо стратегическо предприятие да отиде в чужди ръце, още повече, че досегашният опит с отдаване на концесия на държавни и общински предприятия е показал, че държавата губи стотици милиони. В крайна сметка дoгoвopът зa кoнцecия бe пoдпиcaн пpeз юли, cлeд кaтo гoдинa пo-paнo "COФ Kънeкт" спечели конкурса.

А апетитът идва с яденето. Още невлязъл във функциите на концесионер, "СОФ Кънект" поиска... да купи 40% от аеропорта. Дано това не е стъпка по пътя, трасиран от загубата на авиокомпания "Балкан"

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 155

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 156

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 173

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 153

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ