Превозвачите искат Конфедерация, а не Камара
Автобусните превозвачи настояват вместо Камара, регламентирана със закон, да се създаде Конфедерация, в която членството се осъществява на доброволен принцип. Това заяви на пресконференция днес Ивайло Константинов, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България./Снимка БГНЕС/
Припомняме, че след протест на превозвачите, Законът за автомобилната камара бе изтеглен от парламента. От бранша описаха проекта като лобистки и обявиха, че вместо да решава проблеми, той би произвел нови такива.
По думите на Константинов всеки ден се правят "активни мероприятия" срещу техни колеги - автобусни превозвачи - проверки на НАП и на други институции. Ние нямаме доверие на авторите на този закон, заяви Константинов.
Срещу законопроекта се обявиха и от Асоциацията на индустриалния капитал в България, Българската стопанска камара и Българската търговско-промишлена палата.
Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ) припомни, че от десет години настояват в Наказателния кодекс да се включи нерегламентирания превоз на пътници и съответно санкции за това. Милтенова коментира и че в предложения законопроект за автомобилна камара няма нито един текст, който да се бори със сивия сектор. Този закон е написан от няколко човека, които искат да осъществяват контрол върху целия бранш, допълни тя.
Според нея законопроектът се подкрепя от Сдружението на международните превозвачи, което представлява 450 фирми, но остават много повече, които не споделят желанието за създаване на такава камара.
Автобусните превозвачи предлагат създаването на Конфедерация на националните сдружения в пътническия транспортен сектор, с реципрочност в управлението. Стана ясно, че вече е отправена покана до всички национално представените сдружения в пътническия транспортен сектор за подобно обединение. Конфедерацията ще обединява сдруженията на местно ниво.