26 Декември 2024четвъртък21:55 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Арх. Виолета Комитова

Повишават пътните такси за камионите

Ремонтът за 200 милиона на "Тракия" от Чирпан до Стара Загора бил без гаранционен срок

/ брой: 201

автор:Дума

visibility 670

МРРБ обмисля разширяване на обхвата на тол системата в страната и увеличение на таксите за автобуси и камиони. Засега увеличение на цените на винетките не се планира. Това заяви регионалният министър арх. Виолета Комитова пред БНТ. Тол системата обхваща малко под 3 хил. км. от пътната мрежа в страната, а още преди месеци от министерството обявиха, че тежкотоварните камиони, които рушат най-много пътищата, плащат най-малко.

Комитова коментира, че автобус, пътуващ между София и Бургас, плаща по 1 ст./км, т.е. цялата такса за изминатите 360 км. е 3,60 лв. Тя посочи, че тол системата не е достатъчно ефективна. Вместо приходи от 1,3 млрд. лв., които бяха заложени при проектирането й, тя носи годишно около 380 млн. лв. Около 75% от тези пари идват от винетките, които заплащат леките автомобили, а не от тежкотоварния трафик. Заради това желанието на ведомството е да събира двойно повече от досегашните приходи, като по-голяма част от парите да идват от автобуси и тежкотоварни превозни средства. Така ще има и повече пари за ремонт и поддръжка на пътища в страната.

МРРБ обмисля да реализира приходи и от претоварени камиони. По думите на Комитова от началото на годината в страната са влезли около 27 хил. такива камиона. Имало е възможност от тях да бъдат събрани около 50 млн. лв., но заради слаб контрол тези пари липсват.

"Почти всички пътни ремонти, които са на стойност 1,5 млрд. лв. годишно в нашата държава, минават под прикритие - като неосновни ремонти. Това означава, че милиард и половина даваме годишно за всички пътища, но когато те се повредят, няма фирма, която да носи гаранцията и няма отговорност да си поеме безплатно ремонта", каза Комитова. Примерът, който даде тя, е с ремонтираната тази година "вълнообразна" отсечка от магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора. "Тази отсечка на стойност 200 млн., които казвам, че нямаме възможност да ги платим в момента, тъй като те трябва да се определят в бюджет, през Народното събрание и така нататък. Тя ще трябва да се заплати един ден на всичките 10 фирми, които са работили в тази отсечка. Но тя е минала под параграф на някакъв текущ ремонт и поддръжка, поради което няма одобрен проект и няма разрешение за строеж, и няма Акт 16 за въвеждане в експлоатация", каза тя. Комитова обясни, че ще се платят от бюджета тези 200 млн. за ремонт, но ако възникнат повреди в следващите 5 или 10 г., ще се дадат нови милиони, за да се поправи отсечката. "Няма гаранция, защото минава под думата "поддръжка". Това е порочна практика, която се прави от години - тя е с цел уж по-бързо да се правят ремонтите, защото проектите до разрешение за строеж изискват време, но специално за Чирпан-Стара Загора имахме време да подготвим тези проекти", смята Комитова.

Според нея такива основни, тежки и скъпи ремонти трябва да се правят с технически проект, разрешение за строеж, с въвеждане в експлоатация и оттам нататък да тече гаранция. По думите ѝ тази практика за милиард и половина годишно поглъща много пари и създава продукт, в който няма никакво качество. Колкото до конкретната отсечка от "Тракия" между Чирпан и Стара Загора тя посочи, че е изпълнена много хубаво и похвали фирма "Автомагистрали - Черно море".

Коментар - в статията на Мая Йовановска "Разчистване на обора".

 

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 31415

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 29279

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 32709

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 33895

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 31262

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 30516

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 27344

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 27251

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 43346

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 37211

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 31293

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 31415

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ