29 Ноември 2025събота01:22 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Помощ!

/ брой: 203

автор:Деси Велева

visibility 2466

Най-големият и богат град в страната, този, който се хвали с рекордни бюджети и отлична събираемост на данъчни и неданъчни приходи, с  модернизиране на градския транспорт, започва все по-активно да се моли за държавна помощ. Този път тя е за градския транспорт. През последните месеци, откакто ГЕРБ не управлява държавата, столичният кмет Йорданка Фандъкова започна да се оплаква, че я лишават от едно-друго. Този път тя прати съветници от управляващото мнозинство и те излязоха пред сградата на "Московска" 33, за да посплашат софиянци с фалиращ градски транспорт и готвени повишения на цени, които ще ги засегнат пряко. От една страна, те поискаха държавна помощ, която да покрие 44 млн. лева дългове на автобуси, трамваи и метро. От друга страна, заявиха, че ще търсят пари за запълване на дупките, като увеличат зелената и синята зони за паркиране. А от трета страна, малко неофициално съобщиха, че билетът за градски транспорт ще се запази от 1,60 лева, но само при пътуване от 30 минути. Който има намерение да се вози повече, ще плаща повече.

Съчетанието на поднесените новини е просто уникално. ГЕРБ обича да иска, но в даването е  скръндза. И показва пореден пример, че не може да управлява ефективно най-големите си дружества. Излишно е да се припомня драмата с ръководенето на "Топлофикация", която е пред фалит от години, но сега се намериха подходяща почва и удобни поводи за търсенето на държавна помощ. За транспорта пък не се правят опити за постигане на качество и ефективност, за да стане той по-привлекателен за пътниците, а отново се чака държавата да спасява или се бърка директно в джоба на хората. 

Е, за какво е в този случай общинското ръководство? Само да гледа отвисоко и да протяга ръка за милостиня, като закъса критично ли? Да представляваш най-големия град съвсем не означава да искаш най-много да ти се помага. 

 

 

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 1239

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 1242

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 1175

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 1140

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 1050

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 1162

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 1248

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ