09 Декември 2019понеделник16:59 ч.

Снимка Емилия Костадинова

Половината българи са песимисти за икономиката

Хората все още свързвали успешния износ с мускалите на Бай Ганьо и киселото мляко

/ брой: 222

автор:Дума

visibility 485

Близо половината от българите, 49 на сто, смятат, че икономиката се развива в грешна посока, а 31 процента са на обратното мнение. Това показва проучване на изследователския център "Тренд", представено вчера на форума "Да извадим успеха от анонимност". Според изследването 39% от анкетираните са на мнение, че у нас може да се прави бизнес, 34% отговарят отрицателно на този въпрос, а 27% не могат да преценят. Сред по-младите между, 18 и 41 години, се забелязват много по-позитивни нагласи, за разлика от тези, които са на 60 или 70 години. Целта на проучването е да се установи дали икономическата реалност в България се припокрива в голяма степен с картината, която медиите дават, обясни Димитър Ганев, съосновател на "Тренд". Според него българският скептицизъм и слабата информираност са сред причините за тези отговори. 63% от попитаните искат да научават за българските предприемачи, което според Ганев е "категорично мнозинство". 52% са на мнение, че българският износ като продукция е качествен, докато едва 12% са на обратното мнение. 36% не знаят или не могат да преценят, което пък показва слаба информираност.

Според "Тренд" в отговорите на тези въпроси има определена доза патриотичен елемент. На въпроса дали познават продукти на български компании, успешни на чужди пазари, 53% от попитаните отговарят отрицателно, а само 20% са запознати. Те дават пример с киселото мляко, казанлъшката маслодайна роза, саламуреното сирене. Никой обаче не дава примери от машинна индустрия, производство на електроника. Според резултатите от проучването в най-голяма степен повишаването на заплатите се свързва с успешното икономическо развитие на България (48%). 39% от анкетираните свързват успешното икономическо развитие с откриването на нови работни места. 33% са на мнение, че трябва да се изграждат нови предприятия. Малко под две трети са на мнение, че е необходимо привличане на чужди инвестиции, а 19% - модерна индустрия. 12% от българите смятат, че за успешно икономическо развитие е необходимо изграждане на съвременна инфраструктура.

Въпреки продуктовото позициониране и реклама, българинът е в 19 век по информираност за успешните български продукти - с мускалите на Бай Ганьо и с киселото мляко. Така обобщи по време на форума Лидия Шулева - председател на Специализираната комисия по икономическо развитие към Германо-българската търговско-индустриална камара (ГБТИК).

Източиха 35 литра гориво от влакови цистерни в Белозем

автор:Дума

visibility 57

Изпратихме Кралицата на комедията

автор:Дума

visibility 75

Сивият сектор у нас генерира 23 млрд. лева

автор:Дума

visibility 123

Четвърти сме в Европа по разходи за храна

автор:Дума

visibility 36

Цените на храните рязко тръгнаха нагоре

автор:Дума

visibility 545

/ брой: 236

По-високи такси за обслужване на гише

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 236

Данъчните си търсят 15 млн. лв. от заведения в София

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 236

600 км задръствания заради стачката във Франция

автор:Дума

visibility 40

Нобелови лауреати с общ призив за климата

автор:Дума

visibility 140

/ брой: 236

Атина и Анкара се скараха за газа

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 236

Пхенян няма да преговаря за денуклеаризация

автор:Дума

visibility 198

/ брой: 236

Чудото Стоянка Мутафова

автор:Надежда Ушева

visibility 235

/ брой: 236

СДС се хвали с разрухата

автор:Юри Михалков

visibility 361

/ брой: 236

Датата

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 236

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ