16 Юли 2020четвъртък15:54 ч.

Снимка Емилия Костадинова

Половината българи са песимисти за икономиката

Хората все още свързвали успешния износ с мускалите на Бай Ганьо и киселото мляко

/ брой: 222

автор:Дума

visibility 927

Близо половината от българите, 49 на сто, смятат, че икономиката се развива в грешна посока, а 31 процента са на обратното мнение. Това показва проучване на изследователския център "Тренд", представено вчера на форума "Да извадим успеха от анонимност". Според изследването 39% от анкетираните са на мнение, че у нас може да се прави бизнес, 34% отговарят отрицателно на този въпрос, а 27% не могат да преценят. Сред по-младите между, 18 и 41 години, се забелязват много по-позитивни нагласи, за разлика от тези, които са на 60 или 70 години. Целта на проучването е да се установи дали икономическата реалност в България се припокрива в голяма степен с картината, която медиите дават, обясни Димитър Ганев, съосновател на "Тренд". Според него българският скептицизъм и слабата информираност са сред причините за тези отговори. 63% от попитаните искат да научават за българските предприемачи, което според Ганев е "категорично мнозинство". 52% са на мнение, че българският износ като продукция е качествен, докато едва 12% са на обратното мнение. 36% не знаят или не могат да преценят, което пък показва слаба информираност.

Според "Тренд" в отговорите на тези въпроси има определена доза патриотичен елемент. На въпроса дали познават продукти на български компании, успешни на чужди пазари, 53% от попитаните отговарят отрицателно, а само 20% са запознати. Те дават пример с киселото мляко, казанлъшката маслодайна роза, саламуреното сирене. Никой обаче не дава примери от машинна индустрия, производство на електроника. Според резултатите от проучването в най-голяма степен повишаването на заплатите се свързва с успешното икономическо развитие на България (48%). 39% от анкетираните свързват успешното икономическо развитие с откриването на нови работни места. 33% са на мнение, че трябва да се изграждат нови предприятия. Малко под две трети са на мнение, че е необходимо привличане на чужди инвестиции, а 19% - модерна индустрия. 12% от българите смятат, че за успешно икономическо развитие е необходимо изграждане на съвременна инфраструктура.

Въпреки продуктовото позициониране и реклама, българинът е в 19 век по информираност за успешните български продукти - с мускалите на Бай Ганьо и с киселото мляко. Така обобщи по време на форума Лидия Шулева - председател на Специализираната комисия по икономическо развитие към Германо-българската търговско-индустриална камара (ГБТИК).

Плашат ни с бензинова криза през есента

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 134

Превозвачи блокираха кръговото на Дунав мост

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 134

Читири столични квартала без топла вода за 40 дни

автор:Дума

visibility 391

/ брой: 134

Сушата проваля реколтата в Северозапада

автор:Дума

visibility 204

/ брой: 134

Евросъюзът заплаши Турция със санкции

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 134

Унгария с условия за спасителния план

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 134

Тръмп нарочи ЕС, че експлоатирал САЩ

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 134

Опрокурорчена държава

автор:Ина Михайлова

visibility 2386

/ брой: 134

Датата

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ