Peugeot представи първия си триколесен скутер
/ брой: 268
Досега в света имаше само два серийни модела триколесни скутера с иновационната триколесна схема - "две отпред, едно отзад" - достолепният италиански Piaggio MP3 и бруталната градска "острилка" Gilera Fuoco 500 (Gilera е част от концерна Piaggio Group).
По тази схема е развит и фантастичният Can-Am Spyder, но с горните триколесни скутери родството му е само в колелата. Едва ли обаче най-разпространеният от тях - Piaggio MP3, ще почива дълго върху лаврите си - съвсем скоро харизматичният "италианец" ще бъде сериозно притеснен от новия си съперник - френския триколесник Peugeot Metropolis 400i.
Наистина MP3 се ползва с доста висока популярност сред скутеристите не само в Европа, но и в света, заради универсалността си и това е причината решението на Peugeot да пусне негов аналог да е напълно логично. Нелогична е само бавната реакция на французите, след като първият прототип на машината им - Metropolis, беше показан още преди четири години, а едва две години след това френският производител заяви намеренията си за пускането му в серийно производство, като накрая тази година серийният Peugeot Metropolis се представи на световните мото- и автосалони.
Дизайнът на машината е изпълнен във фирмения стил на марката Peugeot и дори напомня с някои от линиите си новия голям седан на марката на френските лъвчета - 508. "Сърцето" на Peugeot Metropolis е бензинов двигател с течно охлаждане и ходов обем от 400 куб. см, с мощност 35 к.с. и максимален въртящ момент от 38 Нм.
Скутерът има комбинирана спирачна система, електрическа "ръчна" спирачка, датчици за налягането в гумите и система за запалване без ключ. Собственикът на Metropolis се крие зад регулируемо предно предпазно стъкло, седи комфортно, наблюдавайки приборното табло с аналогови оборотомер и скоростомер на дисплей с течни кристали и държи багажа си във впечатляващи по обем багажни пространства.