Peugeot олеква. За добро с новия модел 208
/ брой: 265
В развитието на фирмата Peugeot настъпва нов етап - подготвя се пускането на бял свят на новия хечбек 208, който трябва да помогне на френските "лъвчета" да се задържат на повърхността по време на поредната настъпваща криза в Европа.
Навремето автомобилите Peugeot бяха леки и пъргави, достатъчно евтини и здрави. Носеше им се славата на "немските френски" автомобили. Това беше ерата на превъзходния модел Peugeot 205, чийто световен успех продължи моделът 206. Във френската фирма скоро се сетиха, че френско означава фино, леко и инженерите, дизайнерите и маркетолозите вече казват твърдо "не" на тенденцията за разрастване на габаритите с всеки нов модел и натоварването му с всякакви екстри, вдигащи в крайна сметка теглото и разхода на колата. Новата френска "диета" е дала сериозни резултати - двеста и осмицата е по-къса от предходния модел 207 със седем сантиметра.
Теглото на колата във всичките й варианти е намалено средно със 110 кг, като базовият модел е по-лек от предшественика си с цели 173 кг! Новото Peugeot 208 сега е един от най-леките участници в търговския клас В+ на пазара - масата му е едва 975 кг. При това хечбекът е станал по-вместителен - багажникът побира 15 л повече багаж, а мястото за задните пътници е нараснало с 5 сантиметра.
Отборът на шеф-дизайнера Жил Видал е сътворила истинско чудо с външния и вътрешния вид на колата, която определено ще кара хората на улицата да извъртат поглед към нея. При това три- и петвратите варианти чувствително се различават един от друг, преди всичко с разнопосочните развития на щампованите изпъкналости в страниците на колата. Всичко това е направило Peugeot 208 много свеж, предизвикателен и неприличащ на другите от класа модел.
В интериора не забелязваме типичните френски "финтифлюшки" с изключение на нечетните десетици на скоростомера. Приборното табло е доста строго, с голям дисплей в средата, излизащ нагоре прожекционен екран като при кросовъра Peugeot 3008, а в топ-версииите е монтиран и огромен мултимедиен дисплей в центъра на предния панел, който ще допадне много на по-младите купувачи.
В основата на новия модел е легнала общата платформа с предно задвижване на консорциума PSA, върху която са развити още моделите Citroen C3 и DS3, но инженерите на Peugeot са подбрали "свои" настройки на окачването и електросервото на волана.
В двигателната гама има доста позиции - пет турбодизела, четири от които със система Stop & Start (e-HDi) от ново поколение. Най-малкият от тях има среден разход на гориво от 3,4 л/100км, а емисиите на СО2 газове за всичките са в пределите от 87 до 99 г/км. Бензиновите мотори са два нови, трицилиндрови, 1.0 и 1.2 Vti със среден разход на бензин 4,3 л/100 км, и изхвърляни СО2 под 99 г/км.
"Зеленото" в 208-та не свършва с двигателите - в модела една четвърт от материалите са екологично чисти - преработени или от природен произход. Кои точно, засега не се съобщава, но французите твърдят, че само бронята от новия образец икономисва в производството си около 1600 тона ториво годишно.
Peugeot 205 и 206 бяха много обичани заради поведението си на пътя. Според шефа на отдела за настройката на шасито на новия 208, Гаетан Демулин, в колата е постигнат идеален баланс между комфорт и способност за добро държане на пътя. За да разберем дали е така, ще трябва да почакаме до догодина, когата през пролетта в Женева ще се състои официалното представяне на колата, след която тя ще влезе в шоурумовете на дилърите на марката в Европа, включително и у нас.