02 Май 2024четвъртък10:34 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Курумбашев: ЕС е длъжник по отношение на мерките за стимулиране на електрическата мобилност

„Време е да започнем да мислим с малко по-далечен хоризонт – за това как ще живеем след 10 или 20 години“, смята евродепутатът

автор:Дума

visibility 1377

„Преди да отправим претенциите си към общината, към правителството, към Европейския съюз, нека се обърнем първо към себе си. Когато говорим за развитието на електрическата мобилност, първите адресати на нашето послание сме самите ние, гражданите. Готови ли сме да си сменим чипа? Готови ли сме да пътуваме с автомобили, които не са наши, с автомобили, които са електрически; с коли, с които не сме толкова шумни, когато потегляме?


Това заяви Петър Курумбашев, член на Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в Европейския парламент, по време откриването на конференция, посветена на развитието на градската мобилност.


Събитието бе организирано от Петър Курумбашев, Икономедиа и Българската асоциация „Електрически превозни средства“ в партньорство със Столична община и открито от кмета на Столична община г-жа Йорданка Фандъкова. Участие в откриването взе и Еспен Хейг, президент на Европейската асоциация за батерии, хибриди и електромобили с горивни клетки (AVERE).


„Много сме втренчени в това, което се случва в България през последния месец и като че ли не мислим за това как ще живеем с хоризонт 2020 или 2030 г. Целта на тази конференция е именно да преместим фокуса“, каза още Курумбашев.


Евродепутатът припомни, че е вносител на едни от най-острите предложение по отношение на директивата за енергийна ефективност на сгради. „С румънския ми колега Дан Ника предложихме на 50% от паркоместата в сградите, които предстои да бъдат построени в рамките на ЕС, да са предвидени места за зареждане на електрически автомобили.“


„Друго мое предложение е да бъде въведен определен дял за електрически превозни средства при търговете за общински и държавни поръчки. Защо парковете ни да не бъдат почиствани от електрически машини? Част от камионите, които извършват дейностите по почистване, също могат да бъдат електрически. Бих искал да видя и поне 100-150 електрически автобуса в София“, смята Курумбашев.


„Европейският съюз е длъжник по отношение на своето законодателство за стимулиране на електрическата мобилност. В България има някакви първоначални опити и минимални усилия в това отношение, но все още сме твърде далеч от това да имаме конкретни и работещи инициативи, които да имат влияние върху пазара. Не е редно държава, която има 100 млрд. лв. вътрешен продукт да отделя 1 млн. лв.


Във Франция, например, държавата субсидира с 5 000 евро покупката на електромобил, а в Румъния – с 10 000 евро. Стандартът в Румъния не е по-висок от този във Франция. Става въпрос за начин на мислене“, допълни още евродепутатът.

„Да вървим към промяна на микса на превозните средства, увеличавайки дела на електрическите и водородните такива.“


„Целта ни е да направим градския транспорт по-атрактивен и по-удобен, за да можем да привличаме все по-вече хора да го използват. Първите 20 електрически автобуса ще се включат в системата на градския транспорт до края на годината. Надявам се, че до два-три месеца ще бъде обявена и нова процедура за закупуване на още 30 електробуса“, заяви, от своя страна, кметът на Столична община Йорданка Фандъкова.


 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 315

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 326

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 402

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 357

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ