09 Ноември 2024събота00:59 ч.

ВРЕМЕТО:

В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд. В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд.

Пернишки данъци

/ брой: 59

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2422

Няма как да имаме виенска инфраструктура с пернишки данъци. Така финансовият министър илюстрира в края на миналата седмица тезата си, че ако общините искат да събират повече приходи, това трябва да стане чрез по-високи данъци и повишената им събираемост. Ако беше по-прецизен, Владислав Горанов трябваше да каже, че виенска инфраструктура не се прави с пернишки доходи. Защото данъците са следствие на доходите. Колкото повече пари получаваш, толкова по-големи данъци плащаш. При местните данъци и такси, общо взето, логиката е същата. Колкото е по-богат човек, толкова повече имоти притежава и плаща повече налози за тях.
От години общините настояват да получават 20% от данъчните приходи, с които се облагат личните доходи. По време на втория кабинет на ГЕРБ при подготовката на бюджета за 2015 г. Горанов предложи друг вариант - да се даде възможност общините, които решат, да вдигнат в своя полза плоския данък от 10 на 12% и двата процента да остават за тях. Местната власт, доминирана от ГЕРБ обаче, се уплаши от подобни стъпки, за да не загуби популярност. Така идеята пропадна.
Финансовият министър за пореден път актуализира и тезата, че трябва да се преосмисли и облагането на автомобилите така, че причиненото от тях замърсяване на околната среда да има по-голяма тежест при определянето на данъка. В противен случай България можела да се превърне в склад на замърсяващи дизелови возила, когато бъдат забранени в ЕС. Прав е, че сме се превърнали в автомобилното гробище на Европа. Както е известно, средната възраст на колите у нас е над 15 г. Но и за това са виновни не данъците, а доходите.
По последни данни на Евростат заплащането в България си остава най-ниското в Европа. Часовата ставка у нас през 2017 г. е била 5,1 евро, докато средният европеец е получавал 23,1 евро за отработен час. За еврозоната цената на един час труд е била 26,9 евро. Така че за дупките по пътищата и порутените сгради в градовете са виновни пернишките доходи, не пернишките данъци.
 

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 748

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 591

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 722

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 745

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 762

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 739

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 706

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 651

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 657

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 681

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 704

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ