20 Април 2024събота06:56 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Пътпроект 2000" правили сондажите по "Струма" без знанието на АПИ

автор:Дума

visibility 1760

Тежките машини, които правят сондажи в Кресненското дефиле, са на фирма "Пътпроект 2000", която всъщност е изготвила идейния проект за новата отсечка от АМ "Струма". Управителят на фирмата ижн. Любен Симеонов разказа пред БиТиВи, че от миналата лято техни машини правят временни пътища и сондажи, но работата не е по поръчка на АПИ. От Пътната агенция дори не знаели за дейността.
Припомняме, че по преди дни от "Антикорупционнен фонд" съобщиха за сондажи и прокарване на временни пътища в Кресненското дефиле по трасето, по което е предвидено да мине новия участък на АМ "Струма". Оказа се, че реално нито една институция не знае какво се случва. От АПИ обявиха, че не са възлагали подобни дейности, от Държавното горско стопанство също нямаха отговор какво се случва. Насрочена бе проверка, чийто резултати трябва да станат ясни днес.

Според управителя на "Пътпроект 2000" никой не е правил нови пътища, а са възстановявани стари. Инж. Любен Симеонов обаче не можа да обясни защо АПИ не знае за тези дейности.

Заедно с изготвянето на идейния проект, който започна през 2016 г., ние трябваше да направим подробно инженeрно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава набелязаното развитие на автомагистралата. Миналото лято сме направили около 20 сондажа с дължина около 400 метра, а през 2016 г. сме изработили 1700 метра линейни сондажи, каза инж. Симеонов. Той призна, че никой не е искал да се правят допълнителни сондажи, от АПИ единствено са поискали актуализация на парцелния план.

Когато е възложена актуализацията, проектантите са решили „да довършат работата си”, за да не допуснат грешка и да не подведат и правителството, и бъдещи контрактори, стана ясно от думите на управителя на фирмата, изготвила идейния проект. По думите му е имало геоложко проучване, но не със сондажи, а с други методи. Това е наша инициатива, АПИ не знае, подчерта на няколко пъти инж. Симеонов.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ