Паспортните служби с удължено работно време заради изборите
/ брой: 136
Звената за издаване на документи за самоличност ще са с увеличено работно време в седмицата преди изборите и на пълен работен ден на 22 и 23 октомври. Всички, чиито лични карти са с изтекъл срок, ще могат да гласуват само ако са подали заявление за издаване на нова лична карта.
В седмицата преди изборите на тези, които са подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й. Другата възможност е да им бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност или лична карта с изтекъл срок на валидност, с които да гласуват.
Необходимите удостоверения ще бъдат издавани само при липса на възможност до края на работния ден на 21 октомври да бъде готова новата лична карта.
За издаването на удостоверения всички лично могат да подават искане в периода от 17 октомври до 15 ч. на 23 октомври в СДВР, всички районни управления в София и в регионалните дирекции в страната, както и техните районни.
От 15 до 17 ч. в изборния ден заявления ще се подават в СДВР, регионалните дирекции и районните управления в София. Удостоверенията се издават след цифрово заснемане на лицето на заявителя и след снемане на неговия подпис при подаване на заявлението по постоянен адрес за нова лична карта.
Документите може да се издават независимо от обявения постоянен и настоящ адрес след подадено и регистрирано заявление за издаване на лична карта, което се отразява в централизираната информационна система за документи за самоличност на МВР.