20 Ноември 2025четвъртък21:10 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Партенки

/ брой: 33

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3096

През април миналата година от Дубровник премиерът Борисов обяви, че третият мост над р. Дунав между България и Румъния ще бъде между Свищов и Зимнич и до дни ще бъде направена първата копка. Това, разбира се, се оказа поредната му партенка, защото вече близо година чакаме тази първата копка, но тя така и не дойде. Няма година и историята с партенката се повтаря. По време на току-що завършилата Мюнхенска среща той обяви, че е оказал натиск да започне процедура по изграждането на трети, дори четвърти мост над реката. Само мястото се променя - Никопол и Силистра. Преди около трийсетина години бяха набелязани шест локации за евентуални нови мостове, сред които беше и Свищов - Зимнич. Тази обаче бе премахната като възможност в транспортната стратегия на страната до 2030 г. Сега документът предвижда строителството на четири моста - между Оряхово - Бекет, Силистра - Кълъраш, Никопол - Турну - Мъгуреле и втори мост Русе - Гюргево. 

През март миналата година в Букурещ се състоя поредното съвместно заседание между правителствата на България и Румъния. Тогава транспортните министри на двете страни подписаха споразумение за транспортна свързаност, което предвиждаше да бъде избрана една от следните локации: Оряхово - Бекет; Никопол - Турну Мъгуреле; Свищов - Зимнич; Русе - Гюргево и Силистра - Кълъраш. През последните години България държеше третия мост да бъде между Русе и Гюргево, но румънците бяха категорично против. След като мястото на моста между Видин и Калафат беше посочено от България и той се появи на бял свят след много премеждия, сега явно е ред румънците да посочат следващата локация, но те очевидно не бързат. Спорът за мястото на третия мост над Дунав продължава повече от 10 години. До края на 2018 г. трябваше да бъде създадена съвместна проектна компания, която да определи оптималното място на съоръжението, но това така и не стана. По всичко личи, че такава ще бъде съдбата и на третия мост над р. Дунав.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 891

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 870

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 780

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 787

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 851

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 840

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 867

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 953

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 861

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 858

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 874

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ