20 Април 2024събота00:39 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Партенки

/ брой: 33

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2181

През април миналата година от Дубровник премиерът Борисов обяви, че третият мост над р. Дунав между България и Румъния ще бъде между Свищов и Зимнич и до дни ще бъде направена първата копка. Това, разбира се, се оказа поредната му партенка, защото вече близо година чакаме тази първата копка, но тя така и не дойде. Няма година и историята с партенката се повтаря. По време на току-що завършилата Мюнхенска среща той обяви, че е оказал натиск да започне процедура по изграждането на трети, дори четвърти мост над реката. Само мястото се променя - Никопол и Силистра. Преди около трийсетина години бяха набелязани шест локации за евентуални нови мостове, сред които беше и Свищов - Зимнич. Тази обаче бе премахната като възможност в транспортната стратегия на страната до 2030 г. Сега документът предвижда строителството на четири моста - между Оряхово - Бекет, Силистра - Кълъраш, Никопол - Турну - Мъгуреле и втори мост Русе - Гюргево. 

През март миналата година в Букурещ се състоя поредното съвместно заседание между правителствата на България и Румъния. Тогава транспортните министри на двете страни подписаха споразумение за транспортна свързаност, което предвиждаше да бъде избрана една от следните локации: Оряхово - Бекет; Никопол - Турну Мъгуреле; Свищов - Зимнич; Русе - Гюргево и Силистра - Кълъраш. През последните години България държеше третия мост да бъде между Русе и Гюргево, но румънците бяха категорично против. След като мястото на моста между Видин и Калафат беше посочено от България и той се появи на бял свят след много премеждия, сега явно е ред румънците да посочат следващата локация, но те очевидно не бързат. Спорът за мястото на третия мост над Дунав продължава повече от 10 години. До края на 2018 г. трябваше да бъде създадена съвместна проектна компания, която да определи оптималното място на съоръжението, но това така и не стана. По всичко личи, че такава ще бъде съдбата и на третия мост над р. Дунав.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ